|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2018-12-18, 18:21 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2015
|
Trainz 2006 startar inte på windows 10
Hej! Jag försöker att få mitt Trainz 2006 att fungera på windows 10. Installationen fungerar och launchern kommer upp. Men när jag trycker på start så stängs launchern ner som att spelet ska starta, men inget händer. Har redan provat att ställa in kompabilitet för windowsXP SP3.
Det konstiga är att en gammal version av TRS2006 som jag har på en annan hårddisk fungerar utan problem.. Men då den är registrerad på en annan krypteringsnyckel så verkar den inte fungera med DLS First Class Ticket.. Tack på förhand! |
|
2018-12-19, 22:08 | #2 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
Nu var det ett tag sedan jag höll på med Trainz... men...
Har du prövat att installera om det? borde inte spela någon roll men man vet ju aldrig? Det kan även vara ett problem med DirectX. Om jag minns rätt så var DirectX9 eller DirectX9C den senaste versionen då. (Men jag kan minnas fel, var ett bra tag sedan jag höll på) Pröva annars att ställa in så att Trainz körs i Open GL och se om det fungerar. Edit: Efter lite grävande på Aurans forum så hittade jag en tråd om att Trainz 2006 inte funkade med Win 10 men att någon hade hittat en lösning på problemet. Där följande beskrivs som lösningen för att få det att funka: Citat:
Senast redigerad av rely den 2018-12-19 klockan 23:44. |
|
2018-12-21, 19:04 | #3 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2015
|
Content manager började fungera. men själva spelet startar fortfarande inte..
|
Taggar |
auran, trainz, trainz 2006 |
|
|