Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2019-03-05, 23:45   #1
Fippe
Medlem

Reg.datum: Aug 2016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TraindriverS Visa inlägg
Det er to innlegg på Dovetails forum om svenske jernbanestrekninger.

1: https://forums.dovetailgames.com/thr...h-route.14489/

2: https://forums.dovetailgames.com/thr...express.13361/

I just love how he copied my post from 2018 and reposted it again

Not to say that I don't like that he got the discussion going again, it's just that he could have done it in a better way...

My post from 2018-01-18: https://forums.dovetailgames.com/thr...sh-route.3047/
Fippe besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2019-03-06, 16:36   #2
tågfreak 96
Medlem

Reg.datum: Jul 2009
Standard

Man får hoppas på att någon tredje part gör en svensk rutt då det inte finns tillräckligt intresse från svenskar för spelet för DTG själva att göra en rutt
Gammal 2019-03-15, 23:28   #3
jorgen3
Medlem

Reg.datum: Mar 2007
Standard

Man är lite nyfiken över resurserna hos Dovetail. TSW Editorn har de nu jobbat med i 2 år kanske. Men är väl relativt nära ett släpp nu.
Varje TSW rutt tar rätt lång tid innan den kommer.
Ts 19 verkar spruta ut rutter och tåg.
Men det tar nog längre tid att göra TSW rutter än den gamla TS19 rutter, eftersom detalj rikedomen är mycket större.
Men en vacker dag kommer de sluta att göra rutter för TS19 så just nu känns det som bortkastade pengar att köpa dessa rutter.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 00:33   #4
Totte
Hedersmedlem

Reg.datum: Mar 2002
Standard

Jag har byggt Trollhattan i 7 år och ännu är inte färdig.
Jörgen, du skriver i nattmössan för du har inte byggt någon rutt.
Totte besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 00:55   #5
germundal
Medlem

Reg.datum: Feb 2013
Standard

Det är väl just när folk slutar köpa rutter till TS19 som blir anledningen till att mindre skulle släppas?

Just nu är det mest DLC som inte är gjort av DTG som släpps till TS19. Och bara DTG själva kan ju bygga i TSW, men det ändras ju snart.
Även om DTG slutar skapa rutter och tåg för TS19 så kommer andra "företag" och personer fortsätta skapa tåg och rutter för TS19. Men det handlar ju om att folk köper och använder det!
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 07:20   #6
jorgen3
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av germundal Visa inlägg
Det är väl just när folk slutar köpa rutter till TS19 som blir anledningen till att mindre skulle släppas?

Just nu är det mest DLC som inte är gjort av DTG som släpps till TS19. Och bara DTG själva kan ju bygga i TSW, men det ändras ju snart.
Även om DTG slutar skapa rutter och tåg för TS19 så kommer andra "företag" och personer fortsätta skapa tåg och rutter för TS19. Men det handlar ju om att folk köper och använder det!
Där slår du huvudet på spiken. Har inte tänkt på att det är andra firmor som gör Ts19 rutterna. Jo precis det beror ju om det är ekonomi i alla dessa beslut som tas
Gammal 2019-03-16, 03:45   #7
ADDE
Medlem

Reg.datum: Feb 2012
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Ja, du är inte ensammen att ägna åratal i en rutt heller... har läst om några DLCer på steam för TS som var under utveckling rätt länge...

Jag gillar att köra på TSW. just Ruhr-Sieg line gillar jag speciellt... främst dubbeldäckaren är min favorit att köra från... får se om jag kan köpa main spessart bahn snart...

Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen.

Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024.
ADDE besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2019-03-16, 07:28   #8
jorgen3
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ADDE Visa inlägg
.

Jag gillar att köra på TSW. just Ruhr-Sieg line gillar jag speciellt... främst dubbeldäckaren är min favorit att köra från... får se om jag kan köpa main spessart bahn snart...
Jag gillar också verkligen TSW att köra på. Main spessart är favoritrutten just nu.
Nu blir man direkt så besviken när man börjar köra TS19 rutter igen. Den känns gammal denna simulator.
Ofta slutar det att jag avslutar programmet rätt fort.
Tyvärr har man investerat så mycket där men jag har haft roligt för pengarna under tiden. Men nu kommer jag nog bara att köpa TSW rutter i framtiden

PS vissa tåg i Main Spessart har bromsarna på gör så här.
Press the overcharge button with the train brake in running for about 15 seconds, and then do not apply the train brake for another 2 minutes after pressing it (otherwise you have to do the cycle all over again), that'll release the dragging brakes on this service. Brukar trycka på denna innan jag far i väg med TRAXX 185 loket och även under färd då man inte ska bromsa DS

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-03-16 klockan 07:56.
Gammal 2019-04-21, 20:11   #9
jorgen3
Medlem

Standard Grafiken i TSW jämfört med riktiga bilder

Hittade en intressant sida där man jämför grafken i TSW med riktiga bilder.
Vissa av bilderna tyckte jag var bättre i TSW än i verkligheten.

Jag själv tycker TSW har så oerhört mycket bättre grafik än alla de andra simulatorerna.

Skulle nästan säga att nu behöver vi inte ha bättre grafik. Men det får jag nog äta upp om 10 år.
Men det är väldigt långt från MSTS 2001 grafiken då jag upptäckte denna simulatortyp

Länk TSW real pictures
Gammal 2019-03-16, 07:22   #10
jorgen3
Medlem

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Totte Visa inlägg
Har faktiskt byggt en rutt omkring Sundvall men det blev inte så bra I MSTS
så jag vet att det är oerhört mycket jobb och ska man göra 3d modellerna är det nästan oöverstigligt.
Jag gjorde en jämförelse med TS19 och TSW där det är stor skillnad hur mycket som produceras men har fått svar på detta.

Men visst drömmer jag om att göra rutter men då måste det vara enklare än nu. Måste bli lite mer automatiska funktioner för Träd tex
Sundsvall-Ånge-Vännäs vore helt otroligt att ha denna rutt. Kuperat terräng kurvigt enkelspår spännande natur (många berg och älvar)

Senast redigerad av jorgen3 den 2019-03-16 klockan 07:32.
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 02:57.