![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2016
|
![]() Citat:
I just love how he copied my post from 2018 and reposted it again ![]() ![]() Not to say that I don't like that he got the discussion going again, it's just that he could have done it in a better way... My post from 2018-01-18: https://forums.dovetailgames.com/thr...sh-route.3047/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2009
|
![]()
Man får hoppas på att någon tredje part gör en svensk rutt då det inte finns tillräckligt intresse från svenskar för spelet för DTG själva att göra en rutt
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
Man är lite nyfiken över resurserna hos Dovetail. TSW Editorn har de nu jobbat med i 2 år kanske. Men är väl relativt nära ett släpp nu.
Varje TSW rutt tar rätt lång tid innan den kommer. Ts 19 verkar spruta ut rutter och tåg. Men det tar nog längre tid att göra TSW rutter än den gamla TS19 rutter, eftersom detalj rikedomen är mycket större. Men en vacker dag kommer de sluta att göra rutter för TS19 så just nu känns det som bortkastade pengar att köpa dessa rutter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Jag har byggt Trollhattan i 7 år och ännu är inte färdig.
Jörgen, du skriver i nattmössan för du har inte byggt någon rutt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
Det är väl just när folk slutar köpa rutter till TS19 som blir anledningen till att mindre skulle släppas?
Just nu är det mest DLC som inte är gjort av DTG som släpps till TS19. Och bara DTG själva kan ju bygga i TSW, men det ändras ju snart. Även om DTG slutar skapa rutter och tåg för TS19 så kommer andra "företag" och personer fortsätta skapa tåg och rutter för TS19. Men det handlar ju om att folk köper och använder det! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
|
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() Citat:
Jag gillar att köra på TSW. just Ruhr-Sieg line gillar jag speciellt... främst dubbeldäckaren är min favorit att köra från... får se om jag kan köpa main spessart bahn snart...
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Nu blir man direkt så besviken när man börjar köra TS19 rutter igen. Den känns gammal denna simulator. Ofta slutar det att jag avslutar programmet rätt fort. Tyvärr har man investerat så mycket där men jag har haft roligt för pengarna under tiden. Men nu kommer jag nog bara att köpa TSW rutter i framtiden PS vissa tåg i Main Spessart har bromsarna på gör så här. Press the overcharge button with the train brake in running for about 15 seconds, and then do not apply the train brake for another 2 minutes after pressing it (otherwise you have to do the cycle all over again), that'll release the dragging brakes on this service. Brukar trycka på denna innan jag far i väg med TRAXX 185 loket och även under färd då man inte ska bromsa DS Senast redigerad av jorgen3 den 2019-03-16 klockan 07:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
|
![]()
Hittade en intressant sida där man jämför grafken i TSW med riktiga bilder.
Vissa av bilderna tyckte jag var bättre i TSW än i verkligheten. ![]() Jag själv tycker TSW har så oerhört mycket bättre grafik än alla de andra simulatorerna. Skulle nästan säga att nu behöver vi inte ha bättre grafik. Men det får jag nog äta upp om 10 år. Men det är väldigt långt från MSTS 2001 grafiken då jag upptäckte denna simulatortyp Länk TSW real pictures |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Medlem
|
![]() Citat:
så jag vet att det är oerhört mycket jobb och ska man göra 3d modellerna är det nästan oöverstigligt. Jag gjorde en jämförelse med TS19 och TSW där det är stor skillnad hur mycket som produceras men har fått svar på detta. Men visst drömmer jag om att göra rutter men då måste det vara enklare än nu. Måste bli lite mer automatiska funktioner för Träd tex Sundsvall-Ånge-Vännäs vore helt otroligt att ha denna rutt. Kuperat terräng kurvigt enkelspår spännande natur (många berg och älvar) Senast redigerad av jorgen3 den 2019-03-16 klockan 07:32. |
|
![]() |
![]() |