![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jun 2009
Ort: Danmark
Inlägg: 1 162
|
![]() Citat:
Dansken tycker om Siemes ICE4 för att det på pappret ser mest lyxigt ut. Siemens jämställs med Mercedes, Audi eller BMW. Danmark är dock ett mycket mindre land än Tyskland eller Sverige. Med en acceleration på bara 0,55 m/s² (korta varianten) blir tåget inte särskild effektivt att köra med. (Tycker jag) Åt andra sidan finns risken att det blir kreatursvagnar. (Dubbeldäckare). Ett är jag dock ganska säker på, det blir ingen service, ingen mat, skyhöga priser och en komfort som aldrig blir på samma nivå som vi är vana vid det från IC3/Y2. Jag läser på wikipedia att den enda varianten som går att köra med dansk 25kv 15 Hz ström är kortaste varianten med 7 vagnar med sth 230. Det kan lyfta nästa frågan, varför nya höghastighetsjärnvägen København - Køge - Ringsted skulle byggas för sth 250 om inga tåg kommer använda den för det Välkommen att kommentera ![]() Senast redigerad av mikban den 2019-04-06 klockan 23:38. |
|
![]() |
![]() |