Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > DTG - Train Sim World > DTG - Train Sim World - Allmänt

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2020-09-17, 17:32   #1
zaphr89
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Jag har inte så högt förtroende för DTG eftersom så mycket när det kommer till realism/fysik inte har förbättrats i TSW sedan start. Importen från TSW1 av gamla rutter som preserved collection verkar också ha inneburit massvis med buggar. Tex så har dom förstört vikterna på alla vagnarna så att 99% av alla godsvagnar väger samma tom som lastad, förutom kolvagnarna (Falns) som väger 140t


Det är positivt att bromsarna verkar olika för olika hastigheter, något som även Open Rails simulerar, men som TS2020 inte klarar, dock är kurvorna helt orealistiska vilket lite förstör poängen att ha variabel bromskraft. Till exempel så kan inte de nordamerikanska tågen köras på ett realistiskt sätt i branta "backar" just nu.
zaphr89 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2020-09-17, 22:14   #2
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

I tsw1 var många vagnar tomma fastän de var lastade. Så jag föredrar ändå lastade tåg. Kändes otroligt konstigt ett tungt lastat koltåg men gick ändå så lätt och det visades sig ju att vagnarna vägde 20 ton styck. Nu är det 120 ton styck.

När man lastar tågen så går tågvikten upp så jag vet inte om jag håller med dig om att de inte klarar av lastat och olastat. Men jag har inte ännu testat en rutt preserved collection. Låter nästan som TSW1 problemet dykt upp
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-25, 11:51   #3
zaphr89
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 27
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jorgen3 Visa inlägg
I tsw1 var många vagnar tomma fastän de var lastade. Så jag föredrar ändå lastade tåg. Kändes otroligt konstigt ett tungt lastat koltåg men gick ändå så lätt och det visades sig ju att vagnarna vägde 20 ton styck. Nu är det 120 ton styck.

När man lastar tågen så går tågvikten upp så jag vet inte om jag håller med dig om att de inte klarar av lastat och olastat. Men jag har inte ännu testat en rutt preserved collection. Låter nästan som TSW1 problemet dykt upp
Det finns en mod "Muff" som lägger till massvis med services till Köln-Aachen, där har tågen korrekta vikter beroende på om de är fullastade eller tomma, så det verkar vara en miss av DTG när dom överförda scenarior osv för preserved collection.

Dock har jag testat retardationen på vagnarna och alla tyska godsvagnar verkar ha samma bromsprocent/retardation och denna är för hög (cirka 85-90 när vissa vagnar såsom kolvagnarna ska ha närmare 65).

Jag postade om detta på DTGs forum för någon vecka sedan så om du är intresserad kan du hitta tråden under Technical Reports.

För Sand Patch grade så är det just bromskurvorna (friktion vs fart) som är felaktiga vilket är lite tråkigt eftersom det gör att man inte kan köra tågen i branta lutningar som i tex Run8.

Senast redigerad av zaphr89 den 2020-09-25 klockan 11:53.
zaphr89 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-25, 14:44   #4
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Ja till Run8 är det långt kvar i realismen. Men de kommer långsamt närmare.
Det är synd att ingen lyckas knäcka koden så vi själv kan ändra bromsar kraft etc.
MSTS och även TS2020 kommer man ju åt dessa men TSW har jag inte hört någon lyckas med det.

Jag har felanmält mycket under åren men sällan händer något så man ledsnar men det är bra att du gör det.
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-29, 18:13   #5
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
Standard Roadmap 29 sep

https://live.dovetailgames.com/live/...p-29-september
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-09-29, 20:07   #6
jorgen3
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Ort: sundsvall
Inlägg: 526
Standard

Några exempel från den
1: Route Add-On] DBB-R7 04 - Hauptstrecke München - Augsburg. With BR 403 & BR 423
2: Route Add-On] GBC-R7 01 - Southeastern High Speed: London St Pancras - Faversham. With BR Class 395 EMU, BR Class 375 EMU
3: Loco Add-On] NDD-L7 02 - CSX C40-8W (For Sand Patch Grade)
4: Route Add-On] FBB-R7 01 - LGV Méditerranée: Marseille - Avignon. With SNCF TGV Duplex
5: Route Add-On] NDD-R7 02 - Cane Creek. With UP AC4400CW & SD40-2. (Developed by Skyhook Games)
6: Route Add-On] NDD-R5 01 - Clinchfield Railroad: Elkhorn - Dante. With CRR F7 A&B and SD40-2
7: Route Add-On] CBB-R7 01 - Arosa Line. With RhB Ge 4/4 II (Developed by Rivet Games)
8: Route Add-On] DBB-R7 05 - Hamburg – Lübeck. With DB BR 112 + Doppelstockwagen & MRCE BR 182
jorgen3 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2020-10-13, 17:26   #7
germundal
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Ort: Linköping, Sweden
Inlägg: 412
Standard Roadmap 13okt

https://live.dovetailgames.com/live/...roadmap-13-oct

Kommande släpp är Isle of Wight (om 2 dagar) med BR Class 483 och München - Augsburg med BR 403 & BR 423. (Inget datum)
germundal besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009