![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]()
Jag har inte så högt förtroende för DTG eftersom så mycket när det kommer till realism/fysik inte har förbättrats i TSW sedan start. Importen från TSW1 av gamla rutter som preserved collection verkar också ha inneburit massvis med buggar. Tex så har dom förstört vikterna på alla vagnarna så att 99% av alla godsvagnar väger samma tom som lastad, förutom kolvagnarna (Falns) som väger 140t
![]() Det är positivt att bromsarna verkar olika för olika hastigheter, något som även Open Rails simulerar, men som TS2020 inte klarar, dock är kurvorna helt orealistiska vilket lite förstör poängen att ha variabel bromskraft. Till exempel så kan inte de nordamerikanska tågen köras på ett realistiskt sätt i branta "backar" just nu. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2007
|
![]()
I tsw1 var många vagnar tomma fastän de var lastade. Så jag föredrar ändå lastade tåg. Kändes otroligt konstigt ett tungt lastat koltåg men gick ändå så lätt och det visades sig ju att vagnarna vägde 20 ton styck. Nu är det 120 ton styck.
När man lastar tågen så går tågvikten upp så jag vet inte om jag håller med dig om att de inte klarar av lastat och olastat. Men jag har inte ännu testat en rutt preserved collection. Låter nästan som TSW1 problemet dykt upp |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2011
|
![]() Citat:
Dock har jag testat retardationen på vagnarna och alla tyska godsvagnar verkar ha samma bromsprocent/retardation och denna är för hög (cirka 85-90 när vissa vagnar såsom kolvagnarna ska ha närmare 65). Jag postade om detta på DTGs forum för någon vecka sedan så om du är intresserad kan du hitta tråden under Technical Reports. För Sand Patch grade så är det just bromskurvorna (friktion vs fart) som är felaktiga vilket är lite tråkigt eftersom det gör att man inte kan köra tågen i branta lutningar som i tex Run8. Senast redigerad av zaphr89 den 2020-09-25 klockan 11:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Ja till Run8 är det långt kvar i realismen. Men de kommer långsamt närmare.
Det är synd att ingen lyckas knäcka koden så vi själv kan ändra bromsar kraft etc. MSTS och även TS2020 kommer man ju åt dessa men TSW har jag inte hört någon lyckas med det. Jag har felanmält mycket under åren men sällan händer något så man ledsnar men det är bra att du gör det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Några exempel från den
1: Route Add-On] DBB-R7 04 - Hauptstrecke München - Augsburg. With BR 403 & BR 423 2: Route Add-On] GBC-R7 01 - Southeastern High Speed: London St Pancras - Faversham. With BR Class 395 EMU, BR Class 375 EMU 3: Loco Add-On] NDD-L7 02 - CSX C40-8W (For Sand Patch Grade) 4: Route Add-On] FBB-R7 01 - LGV Méditerranée: Marseille - Avignon. With SNCF TGV Duplex 5: Route Add-On] NDD-R7 02 - Cane Creek. With UP AC4400CW & SD40-2. (Developed by Skyhook Games) 6: Route Add-On] NDD-R5 01 - Clinchfield Railroad: Elkhorn - Dante. With CRR F7 A&B and SD40-2 7: Route Add-On] CBB-R7 01 - Arosa Line. With RhB Ge 4/4 II (Developed by Rivet Games) 8: Route Add-On] DBB-R7 05 - Hamburg – Lübeck. With DB BR 112 + Doppelstockwagen & MRCE BR 182 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2013
|
![]()
https://live.dovetailgames.com/live/...roadmap-13-oct
Kommande släpp är Isle of Wight (om 2 dagar) med BR Class 483 och München - Augsburg med BR 403 & BR 423. (Inget datum) |
![]() |
![]() |