![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#32 | |||||
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
Jag försöker väl ändå få fram "one size fits all" med möjligheter att skapa rätt signalbilder för rätt tågväg. Och då tror jag att konfigurera signalerna genom att bocka i rätt rutor eller skriva in commands hade varit en passande metod. Om de itne är justerade så beter de sig som vanligt... Citat:
Kod:
Är jag inte helt ute och cyklar så gäller alla körsignaler i huvudsignal (dvs alla former av grönt i huvudljus- eller huvuddvärg-) bara för tågväg. För att ledas in på en bangård, på spår där det kan stå andra fordon, handlar det om en växlingsväg. Då är det stopp i huvudsignalen medan en växlingsdvärgsignal kan visa att rörelse är tillåten (lodrätt, eller snett vänster om det finns hinder). Mycket att hålla reda på och se över. Det här är väl min arbetsplan över signalerna: -Få in alla egenskaper jag vill ha med i H5, lägg in de som blir applicerbart i H2-H4 också. -Få in alla egenskaper jag vill ha med i DV6, DV7, DV5 och stopplyktan i tågväg. -Få in alla egenskaper för växling och se vilka signalbilder som är applicerbart i olika situationer i simulatorn. (t.ex. när ska "Kör varsamt, kontrollera växlar" gälla? om dvärgens länkar passerar minst en klotväxel?) samt få med "Kontakta tågklarerare att köra mot stop"-funktionen i våra svenska signaler. -Få in scriptet för dvärgsignalerna i huvudsignalerna, främst så både en objekt innehållandes en huvudsignal och en DV4 kan fungera ihop. --Det blir mycket jobb, har jag nämnt att få stationssignaturerna att fugnera?
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
|||||
![]() |
![]() |