![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#28 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2012
|
![]()
Jag har nu bemästrat funktionen "GetLinkFeatherChar" och till en början fått till 3 gröna (Kör 40, kort tågväg)
I function BaseInitialise() så lade jag till följande rader. Kod:
-- Get link character and store it as "gIndicator". gLinkFeatherChar = 0 gIndicator = "" -- If we're connected to a valid link and the signal isn't red if gConnectedLink > 0 then -- Check what indicator (if any) is used by that route gLinkFeatherChar = Call("GetLinkFeatherChar", gConnectedLink) -- If route has a valid indicator, turn its ID into a string if gLinkFeatherChar ~= 0 then gIndicator = string.char(gLinkFeatherChar) else gIndicator = "" end end Sen längst ner i SetSignalState() lade jag till följande rader: Kod:
if (gIndicator == "K") or (gIndicator == "k") then gLightOn = 1 else gLightOn = 0 end Kod:
elseif (gSignalState == STATE_SLOW) then SwitchLight( LIGHT_NODE_GREEN, 1 ) SwitchLight( LIGHT_NODE_RED, 0 ) SwitchLight( LIGHT_NODE_GREEN2, 1 ) SwitchLight( LIGHT_NODE_WHITE, 0 ) SwitchLight( LIGHT_NODE_GREEN3, gLightOn ) Det var ett h-vete, men man lär sig varje dag! ![]() EDIT: Det innehåller lite buggar, det uppdateras inte i realtid, fel signalbild kan visas. :/
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. Senast redigerad av ADDE den 2021-01-02 klockan 18:23. |
![]() |
![]() |