![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#106 | |
Medlem
Reg.datum: Dec 2007
|
![]() Citat:
![]() Senast redigerad av newS den 2021-03-20 klockan 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]() Citat:
![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Tack för alla fina ord, det hjälper verkligen för motivationen att fortsätta bygga!
![]() Jag har byggt vidare lite runt Riksgränsen, jag har dock tagit ett stort avsteg från verkligenheten och byggt en plankorsning där det egentligen ska vara planskilt. ![]() ![]()
![]() |
#109 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ett tag sen jag var inne här nu och kollade tyvärr, men alltid lika skoj att se hur snyggt du bygger rely!!
![]() Vart kommer träplattformen ifrån? ![]()
![]() |
#110 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Fantastigt snyggt, keep up the good work ![]()
![]() ![]() Senast redigerad av Hawk den 2021-04-09 klockan 20:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2010
|
![]()
Hej how beautiful is this!
Snyggt work! ![]() hälsingar från Holland Ruud |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Medlem
|
![]()
Tack för era positiva ord!
Bygget har gått ganska långsamt den senaste månaden men här är några bilder från Katterjåkk och några "repriser" från Vassijaure.
![]() |
#113 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Bra jobbat, Rely!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Medlem
|
![]()
Tack Totte!
___________________ Jag har testkört rutten en del och hittat en del fel som jag måste åtgärda och undvika att bygga in i rutten i fortsättningen. Det största felet som jag nu sitter och velar över om jag ska åtgärda eller låta vara är att jag lyckats bygga alla kurvor utan övergångskurvor... Det är ju inte hela världen men det påverkar helt klart "känslan" när man kör då det i vissa skarpa kurvor kränger rejält när man går från rakspår till kurva och ser väldigt orealistiskt ut.. Rälsförhöjningen funkar dock bra med ramp men radien är katastrof.. Jag tror den snävaste radien direkt efter rakspår (Där det egentligen ska vara en övergångskurva) är ca 250m idag.. Som visserligen förekommer i verkligheten men sällan i huvudspår och framförallt inte direkt efter rakspår.. Det finns alltså tre alternativ som jag ser det.. 1. Strunta i det och bygga vidare fast med övergångskurvor i fortsättningen. 2. Bygga om allt spår som jag lagt. (Det är flera månaders jobb med KTL och allt). 3. Strunta i övergångskurvor helt, även i fortsättningen för att det ska vara samma "upplevelse" längs hela rutten.. (Det är kanske bara ett fåtal som tänker på detaljer som denna?) Vad tycker ni? På bilden nedan är det två kurvor med ca 700 m radie, den översta med övergångskurvor och den nedre utan.. Det är kanske svårt att se på bilden men det är 900m radie i övergångskurvorna i den övre medan det är 450m i den undre..
![]() Senast redigerad av rely den 2021-04-26 klockan 10:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2008
|
![]()
Hej!
Har länge brottats med hur man tekniskt gör för att få övergångskurvor i Trainz. Kan du kort beskriva hur du gör på dina banor för att få till bra övergångskurvor? Vänligen Trucken
![]() |
#116 | |
Medlem
|
![]() Citat:
_________________ Lite byggbilder tagna mellan Riksgränsen och Vassijaure.
![]() |
![]() |
#117 |
Medlem
|
![]()
Nu kommer ett helt lass med bilder..
Ca 75% av landskapet mellan Abisko Östra och Riksgränsen är färdigt.. Så bjuder på några överblicksbilder. ![]() Avslutar med två "stämningsbilder" som knappast skulle vara möjliga att "replikera" på sommaren i verkligheten ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#118 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]()
Ser jäkligt läckert ut rely!!!
![]()
![]() |
#119 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Helsike vad snyggt!
![]() Du har verkligen fått till djupet i bilderna och fångat det norrländska landskapet! Kul att du grejar med spårgeometri också, det tillför nog ännu en dimension till det hela. ![]() Får man fråga vad det är för himmel du använder? Och var är det för klippa över tunneln? ![]()
![]() |
#120 | |
Medlem
|
![]()
Tack Jockes och Korvtiger!
Hoppas kunna bygga klart sträckan Abisko - Riksgränsen under sommaren, därefter får vi se om resan bär norr eller söderut.. ![]() Citat:
Himmelen heter: Sky summer #3-HD <Kuid:506034:73523787> Klippan heter: Rock 7 medium - seasonal <Kuid: 661281:96074:2> (Tror den tillhör en paywarerutt som följde med Platinum edition.)
![]() |