Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-06-07, 17:11   #30
tanigardi
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Ort: Gävle
Inlägg: 163
Standard

Roligt att se att ditt projekt går framåt, kommer att bli ett otroligt fint lok.

När det gäller displacementmap på hela mesh så har jag lite dåliga erfarenheter av det, problemet är att få "höjden" att stämma överens mellan de olika objekten och texturerna. Dessutom blir det gärna förskjutningar i hörnen utanför uv't när man roterar och kan då ge väldigt konstiga effekter. Jag förmodar att du med displacement menar alfakanalen i normalmappen. På enstaka ganska flata objekt som t.e.x. som kolet i kolboxen eller fyren fungerar det bra. I fyren märkte jag också att en ganska överdriven displacementmap kan ge effekten av små lågor.

Är också nyfiken på hur du konfigurerar (och scriptar) kolboxluckorna eftersom BLJ 6 också har lucka över kolboxen (i alla fall under BLJ-tiden).
tanigardi besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:22.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009