Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-11-09, 09:41   #4
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 345
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korvtiger Visa inlägg
Spännande idéer!
Hur har du löst slirningen? Kan man styra animationen av boggien direkt via script alltså?
Har funderat på om det skulle vara möjligt att byta animation på boggien för att kunna fejka olika fyllningar. Det är kanske något du har koll på om det är möjligt?
Jo, jag har grunnat en längre tid på detta och fick så småningom en idé vilken
jag kan informera dig om. Tag och PM:a mig i så fall.

Vill inte avslöja för mycket och N3v var ju inte så begeistrade när jag tog fram pannexplosion.

Tekniken med slirning fungrar perfekt under AI körning, som jag beskrivit i video snutten.
Av nån anledning fungerar slirning inte under CAB mode och jag tänker företa en närmare undersökning: VARFÖR INTE?

Här har ni en EXTREM slirning från ett ånglok.
Till och med rälsen påverkades:

https://www.youtube.com/watch?v=Eb8uWexXQyM

Kolla personerna som flyr perrongen. Jag skulle också göra det
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:10.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009