![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2016
|
![]()
Tack för svaret! Ska försöka svara på dina frågor:
1. När jag laddar i Surveyor laddar den väldigt snabbt och inga problem att snabbt "åka omkring" på banan 2. Dator: Taurus Limited GTX 1050 Ti, Processor Intel(R) Core(TM)i3-7100 CPU @ 3.90GHz 3.90 GHz. Ramminne: 16 GB. 64-bitars operativsystem, x64-baserad processor. 3. Mindre banor laddar inte segt. 4. Draw distance står på 4 kilometer nu..... ska testa och justera enl din a rekommendationer i sista stycket. 5. Trainz finns på SSD-hårddisk. Som sagt var så fungerar spelet mycket bra för övrigt - jag kör tåg med US-style - d v s godståg med mellan 50-100 vagnar o 3 - 6 lok i varje tåg och det går bra - inget "ryck o knyck" - brukar ha 3 - 6 tåg igång samtidigt... Det är bara när jag flyttar mig till en annan plats på banan som den dåliga laddningen inträffar - "poppar upp efter hand". Jag har lagt landskap, räls, signaler, trackmarks, industrier, vägövergångar o växlar på routelager - lok o vagnar på session-lager. Har dock märkt att om finns det felbyggda saker (tex fattas en växelmarkering, felplacerad signal, mm) i banan så påverkar det prestandan direkt - har gått igenom hela banan och letat fel......tror den är felfri nu. Banan motsvarar ca 40 mil järnväg med massor av sidobanor, industrier, gruvor, timmerterminal, containerterminaler, hamn, mm |
![]() |
![]() |