|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2018-10-22, 09:51 | #1 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
TGOJ S3a 59 och 60
Ett lok som jag totalt glömt bort trots att det beta-testats för länge sen,
men det låg under TANE och jag kör numera TRS2019. Här kommer nu TGOJ S3a 59 med de nyaste "TANE egenskaperna". Dessutom: 1. Ny designade buffertplankor. 2. I Surveyor läge kan du ändra till TGOJ S3a 60. 3. Animerad ÅSSA smörjpump. Drivs av kulissbågen. SJ lät under åren 1908-1916 bygga 46 stycken S lok för persontågstrafik över medellånga avstånd. Under 1930-talet såldes ett antal till svenska privat banor såsom till MSJ, TGOJ och CHJ. Vissa av loken var vedeldade under andra världskriget. Loken var i tjänst hos SJ fram till 1964. STH sattes till 80 km/t och dragkraften till 7,4 Mp. Idag finns fortfarande en del S lok bevarade såsom exempelvis nr 1260(KristanstadMuseum), 1277(FVJ), 1280(SKJ) och 1178(England) Modellerade TGOJ S3a 59 byggdes av NOHAB år 1908 till SJ, som sålde loket till TGOJ år 1936. Hos TGOJ var det i tjänst till 1957 då det såldes tillbaka till SJ. Loket skrotades 1979 i Vislanda. Nedladdning lok och hytt: http://www.mediafire.com/file/zespna...2018_08_23.cdp |
|
2018-12-26, 21:06 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2018
Ort: göteborg
Inlägg: 4
|
hej jag tackar för denna underbara tåg som funkar bra till spelet
mvh kevjej56 |
2018-12-27, 10:02 | #3 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
|
Missing dependency !
Var finns den? Det verkar vara nån ny interior ?
__________________
"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti LAn Senast redigerad av lan den 2018-12-27 klockan 15:56. |
2018-12-27, 16:54 | #4 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
|
Är interioren för outsideview.
Cdp-filen för stor för Forumet, så jag har slängt upp den på Mediafire i länken nedan. http://www.mediafire.com/file/5c41sw...utsideview.cdp .
__________________
Bengan |
2018-12-28, 03:33 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
Här kommer en tillrättad version av TGOJ S3a loket med rätt hytt:
http://www.mediafire.com/file/6q845c...12_28.cdp/file |
2023-05-24, 11:34 | #6 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
|
TGOJ S3a 59 (Konfigurerbart S3a 60) och för TANE eller senare versioner
Ett foto från 1965 (Från DigitaltMuseum):
Det modellerade loket: Uppdaterat/Nytt: 1.Ångloks ljud. 2.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. BOLD 3.Generator hanterande: _____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus. ______I Cabin mode enligt Korvtigers standard. 4.TGOJ S3a loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Endast i DCC läge. 5.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. 6.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Endast i DCC läge. __ I stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.: https://www.mediafire.com/file/54369...J_S3a.pdf/file Download av loket: https://www.mediafire.com/file/szg8s...05_17.cdp/file |