Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Trainz - Downloads

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-10-19, 11:11   #1
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
Standard TGOJ ånglok S3 55

Av denna loktyp tillverkades sammanlagt 11 stycken i Sverige mellan 1915-1936: TGOJ (8), Ystad-Eslövs Järnväg (2) och Landskrona-Lund-Trelleborg Järnväg (1)
Då SJ övertog loken från YEJ och LLTJ erhöll de littera W2 och sattes in främst på persontågstrafik Malmö-Ystad och Kalmar-Alvesta.
De användes i trafik framtill mitten av 1950-talet.
Största hastighet sattes till 90 km/t.
Ett lok (f.d. LLTJ) finns bevarat på museum i Sverige.



The loco can be downloaded from

http://jocomms.webs.com



Lok egenskaper:
Kolla rubriken Descriptions på hemsidan




TGOJ S3 57:




Trainz model:
vovven47 besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 19:11   #2
Eric1200
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2010
Ort: Denmark
Inlägg: 42
Standard

jeg har Bemærket noget med Deres Lokomotiver's Røg eller Lys Effekt. Når Jeg Vælger dem sår kan jeg Se a en Grå og Gennemsigtig Skærm der Blinker omkring Lokomotivet. Tro du ikke at det er en Fejl i effekten.
Eric1200 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-22, 21:40   #3
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Huddinge, Sweden.
Inlägg: 6 374
Standard

Tror att det är samma sak som jag beskrev i denna tråd.

http://www.e-buzz.se/forum/showthrea...vvens+%E5nglok

Men med en skillnad.

Dom två senaste SJ W2 1621 sway och TGOJ S3 55 sway.

Där blir det inget flimmrande eller pulserande direkt när man sätter ut loken, som det blir för mig med dina övriga ånglok. Detta flimmrandet eller pulserande börjar först när ångpuffarna sätter igång, på dom två senaste ångloken.
__________________
Bengan
Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-10-24, 10:02   #4
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
Standard

Jodå, jag är medveten om att en del har problem med flimret på de senaste
släppta modellerna(rökpuff och ljud synkat).

Jag har en gammal PC liggandes från 2007 som jag tänkte starta upp vid lämpligt
tillfälle för att kolla om dess installerade TS2010 avger flimmer runt de senaste ångloken.
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2014-11-21, 16:33   #5
lan
Veteran
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: Onsala, , Sweden.
Inlägg: 8 149
Standard

Flimmerdiskussionen fortsätter här:

http://www.e-buzz.se/forum/showthread.php?t=34776
__________________


"Det är kanske för sent att lära sig nåt nytt" - Bengan travesti
LAn
lan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2015-01-27, 04:24   #6
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
Standard Ny version av TGOJ S3 55....

och sista(?):

1. Nytt versionsnummer
2. ALLTID ångpuffar uppför backe större än 10 promille.
Kunde tidigare omotiverat stoppa under större stigningar.
3. Några fler rök scener.


Kan nedladdas från:
http://jocomms.webs.com

Senast redigerad av vovven47 den 2015-01-27 klockan 04:27. Anledning: Länk adress
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2017-01-09, 08:54   #7
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
Standard Release TGOJ S3 54 för TANE

Av denna loktyp tillverkades sammanlagt 11 stycken mellan 1915-1936: TGOJ (8), Ystad-Eslövs Järnväg (2) och Landskrona-Lund-Trelleborg Järnväg (1)
Då SJ övertog loken från YEJ och LLTJ erhöll de littera W2 och sattes in främst på persontågstrafik Malmö-Ystad och Kalmar-Alvesta.
De användes i trafik framtill mitten av 1950-talet.
Största hastighet sattes till 90 km/t.
Ett lok finns bevarat på museum i Sverige (Grängesberg).

Modellerade lok, TGOJ S3 54, byggdes 1917, men skrotades readan 1964 i Eskilstuna.





För instruktioner och egenskaper, tag och ladda ned följande PDF fil:
http://www.mediafire.com/file/comobs...jko/ReadMe.pdf


Om du inte redan laddat ned hytt så ladda ned:
Swedish tank loco cabin with outsideview for TANE


Hemsida:
http://jocomms.webs.com
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2023-08-29, 08:56   #8
vovven47
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 326
Standard TGOJ S3 54 för TANE eller senare versioner






Uppdaterat/Nytt:
1.Många nya/uppdaterade detaljer.
2.Ångloks ljud.
3.Luftpump hanterande:
______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad.
______I Cabin mode reglerar du själv på/av.
______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad.
4.Generator hanterande:
_____ I DCC mode sätts generator ljudet på/av beroende på lampstatus.
______I Cabin mode enligt Korvtigers standard.
5. TGOJ S3 loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Endast i DCC läge.
7.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort.
8.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket.
__ Endast i DCC läge.
__ I stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten.
__ Du kan ändra tärningsstångens position i DCC läge och sedan gå över till Cabin läge.

I avställt skick:








Ladda ned readMe filen för att kolla in alla kommandon m.m.:
https://www.mediafire.com/file/p81yc...OJ_S3.pdf/file


Download av loket:
https://www.mediafire.com/file/elnxm...07_28.cdp/file
vovven47 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:05.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009