![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#511 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Varför kan du inte logga in på mytrainz det kan alla som köpt spelet på ett ärligt sätt och registrerat det där.
![]() |
#512 |
Medlem
|
![]()
jag undrar kommer det nya tåg till STL hemsida
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Medlem
Reg.datum: Dec 2009
|
![]()
Svårt att tro att det kommer fler. Lagret är välfyllt; 45 lok att välja mellan. Vad menar du med tåg för övrigt?
Nisse |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ingen som vet. Beror helt och hållet på, om det är någon som bygger och om denna person, sen vill skicka in det till STL-sidan.
Ingen utav oss, har detta som jobb. Utan allt görs på vår fritid och när tid finns över.
![]() |
#515 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Hej!
Jag har ju endel repaints mm på stl fordon är det något som skulle platsa på stl sidan?!?
![]() |
#516 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Just det! Beror alltid på om nån bygger:
Korvtiger själv, som administrerar STL-sidan hos Banbyggarna har för tillfället gått i ide men återkommer nog (Sa-loket väntar ju). Tangieri bygger ju BLJ (Byvalla-Långshyttan). Vovven47 distribuerar via Mediafire liksom Bengan. Som gammal tillbakadragen byggare väntar jag med spänning på nån ny "constructor" som kan anamma alla nya tekniker som nu finns. Var finns ni ????
![]() |
#517 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Har jag fått upp mitt skräp, så har du nog också chansen. Annars så har vi ju Downloadsdelen här på Forumet. Ser gärna lite repaints på STL-grejer.
![]() |
#518 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Ide kan man väl kalla det, men jag kikar in här då och då!
![]() ![]()
![]() |
#519 |
Medlem
|
![]()
Det var länge sedan jag uppdaterade något på hemsidan!
![]() Idag har jag i alla fall fixat en liten grej som slutade att fungera redan i TANE SP4 och som jag upptäckte att den inte fungerade när jag började att använda TRS2019. Det är STW's gamla ikon som lagt av, vilken används i flera av de assets från STW-Tomas som finns på hemsidan. Jag upptäckte att N3V hade uppdaterat ikon-asseten med en kuid2 med version :1 som fanns på DLS, vilken fungerar. Så jag har uppdaterat de fyra paketen på hemsidan som använder sig av den ikonen med denna uppdaterade version, så att folk som laddar ned i framtiden inte blir förvirrade över att de inte fungerar. ![]() För er som har laddat ned paketen redan, räcker det med att bara ladda hem <kuid2:41462:60000:1> från DLS. Alternativ kan man ladda ned ett av de paket på STLs hemsida som innehåller den uppdaterade ikonen, så börjar spelet automatiskt att använda den nya versionen för alla assets. ![]()
![]() |
#520 |
Medlem
|
![]()
STL är stolta att presentera det senaste tillskottet till ångloksparken, nämligen SJ Sa 1277! Loket är byggt med realistiska PBR-texturer och LOD, vilket gör att den bara fungerar i TRS19 och högre versioner av Trainz.
I paketet ingår dokumentation över loket och loktypens historia, både på svenska och engelska. ![]()
![]() |
#521 |
Medlem
Reg.datum: May 2019
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#522 |
Medlem
|
![]()
Jag och Tanigardi är nu stolta att presentera det senaste från STL, nämligen en uppdatering av STL Source med Svenska koppel PBR för TRS2019. Ny version heter 4.64.0 och fungerar alltså bara i TRS2019 och senare versioner av simulatorn. Paketet innehåller:
* Två helt nya mesh-bibliotek för STL-koppelsystemet, kallade Svenska Koppel och slutsignaler PBR och Svenska Smalspårskoppel PBR. Nya högdetaljerade mesher av koppel, slutsignaler och tryckluftskopplingar, med LOD och PBR-texturer. * Nya STLVehicle-script med stöd för texture-replacement av PBR-texturer ![]() Dessutom två paket som använder sig av denna nya uppdatering av STL Source: * SJ Os, öppna vagnar med PBR-texturer och de nya koppelmesherna * En uppdatering av SJ Sa 1277 till v1.2, med de nya koppelmesherna De nya meshbiblioteken med koppel, slutsignaler och tryckluftsslangar är ett samarbete mellan mig och Tanigardi, där jag gjort de normalspåriga varianterna och Tanigardi de smalspåriga. Alla gamla fordon kommer att fortsätta att ha de gamla mesherna och se ut och fungera som förut. De nya kopplen använder samma script som de gamla STL-koppel och STL-koppel NG, vilka finns kvar i STL Source-paketet, men vi rekommenderar att alla som bygger nya fordon med PBR-texturer ska använda de nya biblioteken. Notera att tryckluftsslangarnas position vid ihopkoppling inte stämmer 100% mellan de gamla och de nya mesh-biblioteken, men det är något man får leva med. ![]() Nya versionen av STL Source finns här: http://www.banbyggarna.se/stl/ovrigt/page1.html SJ Os hittas här: http://www.banbyggarna.se/stl/vagnar...nar/page1.html Och uppdateringen av SJ Sa finns här: http://www.banbyggarna.se/stl/lok/anglok/page1.html Kom ihåg att submitta de assets som blir open for editing i Content Manager. För er byggare där ute finns nya manualer i STL Source-paketet som innehåller dokumentation över de nya mesh-biblioteken, samt PBR-texture-replacement-scripten. ![]()
![]() |
#523 |
Medlem
|
![]()
kan inte sätta ut tåg vaed fär fel kan sätta ut tåg händer igen kan sötta frma rullar runt kommer ienget tåg då kommer sluta med trainz
|
![]() |
![]() |
![]() |
#524 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
kan inte sätta ut tåg efter jag har installerat Nya versionen av STL Source
![]() |
#525 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
problem med Nya versionen av STL Source
då jag installerade i TRS 2019 : STL Signal Source 4.33.2 TANE ska det inte vara TRS 2019? Jag hoppas på ett positivt svar hälsningar Kenta978