![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
|
![]()
Idag har Hs-vagnarna fått en mindre uppdatering med reklamskyltar för banantransporter. Totalt tre varianter med både Jacko och Fyffes bananer. Tack till Vänersborgs_Stinsen för underlaget till texturerna!
![]() Vagnen har fått en ny kuid-version 2 och kommer automatiskt att ersätta den gamla versionen som kan tas bort (Den kommer att markeras som obsolete i Content Manager)
![]() |
#2 |
Medlem
|
![]()
Nu när Micke har fått igång Banbyggarnas hemsida och därmed STLs sida igen kan jag äntligen presentera den asset som jag laddade upp när jag upptäckte att sidan låg nere För två veckor sedan!
![]() Det blir en tidig julklapp från Tanigardi, i form av trälådor, tunnor, gasflaskor och annat styckegods som sceneryobjekt. Dessa är samma styckegodsmodeller som lades upp som laster tillsammans med de smalspåriga vagnarna tidigare i höstas. Det nya paketet hittas under Scenery->Scenery allmänt på hemsidan medan lastvarianterna ligger under Övrigt. ![]()
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Gott nytt år allesammans!
Vi firar in det nya året på bästa vis med inget mindre än ett smalspårig ånglok! ![]() Det är Tanigardi som släpper sin SJ Np 3030, ett lok med 891mm spårvidd som tidigare tillhörde Växsjö-Åseda-Hultsfreds järnväg innan banan förstatligades. Loket har många syskonlok som byggdes för andra smalspåriga, däribland BLJ 6 som Tanigardi har utgått från och som kanske dyker upp på hemsidan i framtiden ![]() Loket finns här: http://www.banbyggarna.se/stl/lok/anglok/page1.html ![]()
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]()
Mitt favoritlok på 3-fot!
Nu kom lusten att bygga smalspår tillbaka! ![]() Jättefina modeller ni släppt under 2023! (och även tidigare ![]()
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]()
Men va fint! BLJ 6 har jag kört! Hoppas på BLJ 6 snart! Men hjulringarna borde vara svarta/metal. Men de kan jag lösa själv
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Jul 2010
|
![]() Citat:
En del Np-lok fick röda hjulringar även vid revision av SJ. Just Np är ett intressant "standrardlok" då det i princip inte fanns två likadana Np-lok. De hade olika hytter, tankar, domer, upphängning av tvärstycken, luftinsläpptsventiler, slider, målning, med eller utan överhettarspjäll samt pyrometer och övrig utrustning. (Jag tror även att FVÖJ 6 "SEXAN" hade NAF-injektorer). Därtill allt som modifierades när loken uppgraderades under sina liv. Det enda "Np-loket" som såg någorlunda oförändrat ut under sin skarpa tjänstgöringstid var väl just BLJ 6 som till och med var linjerad fram till att loket togs ur drift på BLJ.
![]() |
![]() |
#7 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Installerade precis SJ Np 3030 i TRS2022 och fick det rödmarkerat.
Är det likadant för er andra eller har ni installerat henne i TRS2019 alternariv Tane och fått henne att fungera. Har bara TRS2022 installerat just nu, så jag vet inte om det bara är där det strular.
Bengan Senast redigerad av Bengan den 2024-01-04 klockan 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
Reg.datum: Nov 2016
|
![]() Citat:
BLJ 6 kom till AGJ direkt från BLJ och som du skriver hade loket linjeringen kvar. Dock fick loket luftpump samt k16 på AGJ.
![]() |