![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Jan 2008
Ort: Uppland, Sverige
Inlägg: 2 728
|
![]()
Har tyvärr inte hunnit kika närmare på detta ännu.
Men om det är samma problem med fordon som inte har STL-koppel skulle det kunna vara någon bugg i Trainz självt. Hittar dock inget på internationella forumet om någon som verkar ha haft liknande problem. Vad är det för Trainz build ni kör med? Det bästa för att jag ska kunna återskapa felet nu skulle vara antingen en minimal bana där man kan få felet att uppstå genom att ladda banan och sedan utföra ett så kort som möjligt antal steg som möjligt. Om det går att reproducera tillförlitligt så är det mycket lättare att undersöka. ![]() Om någon dessutom skulle kunna lyckas återskapa detta på en minimal, nyskapad route utan att ha några STL-fordon inblandade så skulle man kunna göra en buggrapport till N3V, för då verkar det vara något fel utanför STL. En annan sak som ni kan testa är ju att göra som Vovven och nedgradera till STL Source 4.33.3 (TANE-varianten, men den fungerar i TRS2019 också). Men då behöver man manuellt ta bort alla assets ur CM som har nyare version, så att de inte väljs före de äldre versionerna av scripten. Man kan till exempel lista alla dependencies till något STL-lok och sedan radera de som verkar tillhöra STL koppel eller scriptbiblioteken.
__________________
-k- |
![]() |
![]() |