![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
Ort: Yxlan, Norrtälje
Inlägg: 1 338
|
![]()
SJ G4 1418 Sveg 1973. Hittad på "nätet":
![]() ![]() ![]() ![]() Uppdateringar/nytt: 1.Många nya/uppdaterade detaljer. 2.Ångloks ljud. 3.Luftpump hanterande: ______I DCC mode sätts luftpump på om minst en vagn tillkopplad. ______I Cabin mode reglerar du själv på/av. ______Observera att loket ej är körklart om du missat att starta luftpump och minst en vagn är tillkopplad. 4.Loket kan slira om tågsättet överstiger 175 ton. Både DCC och CAB läge. __Se nedan videoklipp hur få lok att slira i CAB läge. https://youtu.be/YzxtF9YqmvM 5. Ångloket kan ställas upp stationärt med vevstake rörelser t.ex. på ett museum: https://youtu.be/S4MAt33Xrsg Definiera upp denna egenskap i Surveyor (röd markerat): ![]() 6.Föraren kvar vid koppla ned loket, men förar figuren tas bort. 7.Tärningsstången går över till back/fram läge när man ändrar riktning på ångloket. __ Gäller både DCC och CAB läge. __ I DCC stopp läge och ändra riktning: Tryck på W eller X en gång och vänta lite innan du ökar hastigheten. ![]() Ladda ned ReadMe filen för alla kommandon, egenskaper och historia: https://www.mediafire.com/file/yx3k6...SJ_G4.pdf/file Ladda ned lok, tender och hytt: https://www.mediafire.com/file/jlp7g...03_12.cdp/file ![]() |
![]() |
![]() |