Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Scenarios och scripts

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2021-02-10, 19:09   #16
svenolov
Medlem

Reg.datum: Apr 2004
Standard

Citat:
Unassigned, betyder inte det bara att mastern inte är ihopkopplad med någon scenery signal än?
Jo, det är precis det som menas.

Vad glad jag blir när ni rapporterar fel och olikt uppförade mellan Trainz versioner. Det var länge sen en riktig uppgradering fanns på plats.

Just nu arbetar STL med en uppgradering av "STL Common Source", "STL Koppel" och signalsystemet. Det är endast du/vi tillsammans som kan göra det möjligt.

Uppgraderingen gäller för TRS2019 Build 110491. Men den kan också ev. fungera för tidigare versioner.

Fortsätt ställa frågor! Testa med Build 110491.

I Trainz vet man att det omöjliga är möjligt (bevingade ord myntade av Nisse).
svenolov besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2022-01-13, 17:55   #17
benkegbg
Medlem

Reg.datum: Feb 2005
Standard

Hej!

Kort fråga: Undrar bara - hur går det med uppdatering av Vägskydd och JVS-signaler?
En liten lägesrapport?

Hälsningar
Gammal 2022-01-15, 00:58   #18
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Jag har inte hört något från Svenolov sedan förra våren, så jag tror inte han kom igång med att uppdatera vägskydd och ljussignaler. Vi får hålla tummarna för att han kommer tillbaka snart!
Gammal 2025-02-20, 19:07   #19
Otto
Medlem

Reg.datum: Feb 2017
Standard

Jag har skrivit i en annan tråd tidigare om mina problem med STL’s signaler i 2019. Jag har graderat upp från 2012 till 2019 build 117009
Bla så är det ett antal av STL's ljussignaler som inte längre fungerar. De flesta Osynlig master fungerar fortfarande, men nya går inte att lägga in. Har på olika sätt försökt sparka igång signalerma och fått tips, men tipset om att gå in i Driver mode (Ctrl F2) och sedan hoppa tillbaka till Surveyor (Ctrl F1) igen och med avpausning finns inte i min version.

Jag har nu även konstaterat att på blocksträcka slår signalerna inte om till rött för att stoppa mötande trafik och det är mycket trist.

Eftersom jag inte känner till tekniken i systemet för signalstyrningen, så har jag ingen aning om det här är ett stort eller litet problem att lösa.
Så jag undrar -är det någon som vet om det är någon som jobbar på det här med anpassningen av STL-signalerna till 2019?
//Otto
Otto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2025-02-21, 00:13   #20
Jockes
Medlem

Reg.datum: Feb 2009
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Visa inlägg
Jag har skrivit i en annan tråd tidigare om mina problem med STL’s signaler i 2019. Jag har graderat upp från 2012 till 2019 build 117009
Bla så är det ett antal av STL's ljussignaler som inte längre fungerar. De flesta Osynlig master fungerar fortfarande, men nya går inte att lägga in. Har på olika sätt försökt sparka igång signalerma och fått tips, men tipset om att gå in i Driver mode (Ctrl F2) och sedan hoppa tillbaka till Surveyor (Ctrl F1) igen och med avpausning finns inte i min version.

Jag har nu även konstaterat att på blocksträcka slår signalerna inte om till rött för att stoppa mötande trafik och det är mycket trist.

Eftersom jag inte känner till tekniken i systemet för signalstyrningen, så har jag ingen aning om det här är ett stort eller litet problem att lösa.
Så jag undrar -är det någon som vet om det är någon som jobbar på det här med anpassningen av STL-signalerna till 2019?
//Otto
Blocksignalerna, har de någonsin fungerat?

Skumt att du inte kan lägga till nya masters? Får du nåt felmeddelande eller nåt? Jag har också 117009 på mitt Trainz 2019, och har aldrig haft detta problem.

Däremot lyckas jag inte få en linjeplatssignal att vara just en sådan, den hoppar bara tillbaka till att vara en mellansignal..
Gammal 2025-02-21, 13:08   #21
Otto
Medlem

Reg.datum: Feb 2017
Standard

Blocksignalerna fungerade innan jag uppgraderade till 2019. På de signaler och osynliga masters som inte fungerar, så är det som andra har beskrivit, att propertyrutorna är tomma. Det står bara Unassigned.
//Otto
Otto besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2025-02-24, 10:11   #22
korvtiger
Medlem

Reg.datum: Jan 2008
Standard

Det är tyvärr ingen som jobbar på att fixa detta och jag vet tyvärr inte hur lätt eller svårt det är att åtgärda.

Om det är moderna signaler man vill ha så rekommenderar jag att man använder Blomssons system som underhålls till skillnad från STL. Är det äldre signalering man är ute efter (semaforer och dylikt) så får man försöka komma runt de många problem och buggar som finns bäst man kan är jag rädd.

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:36.