![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#181 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2009
|
![]()
Har precis upptäck detsamma. Har gjort lite felsökning, Trainz visar inga fel på assettsaarna men med lite "trial and error" har jag funnit att det i mina rutter är bryggstolparna, fackverksbryggor, fackverksutliggare och linjestolpe äldre som får rutterna att krascha. Min misstanke att det är något med scripten som spökar, i flera av assetsen refereras det till ett script men scriptfilen verkar saknas (måste tillägga att mina kunskaper om script är oerhört begränsat).
//Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#182 |
Medlem
|
![]()
Upptäckte nu att scripten saknas inte i de andra assetserna, var jag som tittat lite slarvigt.
//Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#183 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2009
|
![]() Citat:
EDIT: Har nu provat bygga i en ny rutt, och ja, verkar som om det är kontaktledningen som ställer till det. Trainz kraschar nästan direkt när jag håller på att bygga kontaktledning.
//Joakim Wahlberg Senast redigerad av Jockes den 2025-03-21 klockan 12:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
Medlem
|
![]()
Nej, signalsystemet verkar inte påverka att Trainz kraschar, jag har dock bara semaforer på mina rutter. När jag inaktiverat de krånglande stolparna och bryggorna, då kan jag når jag öppnar rutten se alla ledningarna på sin plats. Jag noterade också att efter hotfixen, då började i alla fall ledningarna att fungera, så vi har åtminstone kommit halvvägs.
//Åke |
![]() |
![]() |
![]() |
#185 |
Medlem
|
![]()
Har skickat ett Support-ärende till N3V, får se om jag får något svar... Vore ju väldigt trist om våran svenska kontaktledning skulle göra att det nu blir ett slut på allt det roliga, utan den blir det svårt att använda Trainz..
![]() |
#186 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Har ni testat andra utländska rutter? Kraschar de?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Medlem
|
![]()
Ja, det är just specifikt svenska kontaktledningen som gör att spelet kraschar. Inget annat strular vad jag märkt av. Alla mina övriga rutter och assets fungerar utan anmärkning vad jag märkt av än så länge.