![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Här är en enkel guide för hur du gör för att felsöka signaler du redigerar eller placerar ut i din rutt.
Steg 1: Längst upp i din .lua-fil, Kod:
local logFile = io.open("debug_log.txt", "a") function DebugPrint(message) if DEBUG and logFile then local id = "Unknown" local temp = Call("GetId") if temp ~= nil and type(temp) == "string" then id = temp end local signaltype = "Unknown:" logFile:write(os.date("[%H:%M:%S] ") .. "[" .. id .. "] " .. message .. "\n") logFile:flush() end end DEBUG = true Kod:
-- debugging stuff DEBUG = true -- set to true to turn debugging on function DebugPrint( message ) local gId = Call ("GetId") if (DEBUG) then Print( gId .. message ) end end Kod:
DebugPrint("Debugmeddelande") Steg 3: Dags att felsöka. - Du kommer få fram en massa information som du kan ha till nytta i loggarna som genereras. Om du dessutom har gett signalerna en stationssignatur och nummer så kommer dessa genereras i loggen som "id". Jag kommer lägga in en mer detaljerad guide senare, men tänkte dela med mig det här till o börja med.
Mvh SummerADDE Alla mina projekt till Train Simulator Classic är nedlagda. Jag kommer härmed fokusera på att skapa rutter och innehåll till Train Sim World i fortsättningen. Alla mina downloads på Google Drive kommer att tas bort permament den 31:a agusuti 2024. |
![]() |
![]() |