![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2009
|
![]()
Har fått problem med Mesh viewer.
När jag ska öppna en ny modell som jag har gjort får jag felmedelande: "Range check error". Det går att öppna modeller som jag har gjort sen tidigare i TS2020/TANE. Mesh viewer fungerade utan problem i december. Jag har Windows 10. Det går att öppna modellen om man tar bort texturerna. Då är ju modellen helt svart för att den saknar texturer. Det måste vara nånting med texturerna? Jag har inte rört Mesh viewer sedan i december. Jag tror att det kan har med att Windows 10 har uppdaterats. Vad kan felet beror på?
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2010
|
![]()
Vanligtvis finns det någon form av objektåtkomstproblem, till exempel att det
finns stora träd i modellen som inte passar en mycket lågt liggande modellområde, eller byggnader som är byggda precis vid gränsen utan något fritt utrymme. Dvs Är din im fil för stor för modellområdet? Här är länken till PevSoft program med bl.a. Trainz meah Viewer 2: https://online.ts2009.com/mediaWiki/...z_Tools_by_PEV Själv har jag inga problem med min Mesh Viewer i Windows 11. Var finns im filen du har problem med ? Jag kan ju alltid testa den, men har din im fil nånsin fungerat i Mesh View? |
![]() |
![]() |