![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Avregistrerad
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
hej när jag ska starta msts händer inget jag klickar på det så blir det bara svart och datorn crashar, vet någon vad jag ska göra? min dator är en pentium3 733mhz 128mbram 32mb nvidia tnt2
Ps, kolektivtrafik e bäst lol [img]logo_snitz_forums_2000.gif[/img] |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej bombardier!
Första gången jag installerade MSTS, fick jag samma fel. Andra drivrutiner till grafikkortet löste problemet. Tänk på att dom nyaste drivrutinerna http://download.guru3d.com/detonator/ kanske inte är bäst till ditt kort. Bäst är att prova sig fram! Kan du göra systemåterställning, så skapa en återställningspunkt först. Stoppa sedan in en drivrutin och testa vad den ger i 3D-Mark http://www.futuremark.com/ . Skriv upp poängen och fortsätt så tills du hittar en bra drivrutin! Sen föreslår jag, att du skaffar ett bättre grafikkort och mer minne (om du tänker spela mycket MSTS?). För det är mycket krävande av datorn! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#3 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
OT:
Tror du att ett bättre grafikkort skulle hjälpa mig också Pierre? Jag har 800 MHZ 191SD-RRAM "Intel(r)82 501..."! --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag tror ett GeForce 2 MX 400 eller ett GeForce 4 MX 460 skulle sitta dig fint. Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#5 |
Moderator
|
![]()
Skulle FPS´en höjas "märkbart" tro?
![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
![]() |
![]() |
#6 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Man kan säga att inget du gör kan få MSTS att fungera perfekt, men det kan fungera bättre med mer minne och ett bättre grafikkort.
Själv hade jag 128 MB minne och Geforce 256 DDR grafikkort, när jag köpte MSTS. Nu har jag 512 MB minne och Geforce4 TI 4200 grafikkort och det fungerar fasen så mycket bättre. Om man ska bygga rutter, så är det "nästan" minst 512 MB minne man behöver. Men ju mer desto bättre p.g.a. att Route Editorn slukar minne. Finns dom som säger att en hårddisk med 8 MB cache hjälper MSTS att fungera bättre också, men det har jag inte testat. Blir väl en sån hårddisk, när jag behöver en ny!? Sen behövs en kraftig processor. Där gäller också ju större desto bättre. Jag hade en AMD 750 Duron förut och den är bara skit mot den XP2000+ jag har nu. Allt beror på vad ni ska göra och hur mycket pengar det får kosta. Jag tycker ni ska börja med att stoppa i mer minne och byta grafikkort. Det är bra priser på det nu! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#7 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
Hej Olis Jag har som Processor Pentium 3 950 mhz Ram mine 256 kb Grafik kort Geforce 2 GTS 64mb Och sen i Hårddisk utrymme ca 80 GB Så ser min dator ut ungfär i burken och MSTS fungerar ut märket på max grafik me dom sakerna och Trainz fungerar lika bra. Hoppas att de kanske kan va till lite hjälp för dig! M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Moderator
|
![]()
Så du kan/kunde köra igenom Munksäter(KMJ!) med FPS 15-20!?[:0]
![]() ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
![]() |
![]() |
#9 |
Moderator
|
![]()
NVIDIA GeForce4™ MX440 GPU
- 64MB DDR RAM memory - AGP 2X/4X with Fast Writes and AGP Texturing Support - 1.1 billion texels/sec. fill-rate - 6.4GB memory bandwidth - GPU Core Clock speed 270MHz - Integrated dual 350MHz DACs - nView™ delivers multiple displays - Lightspeed Memory Architecture™II Technology - Accuview Antialiasing™ delivers unprecedented AA performance - Integrated TV encoder supporting 1024 x 768 resolution (NTSC/PAL) - Video Processing Engine (VPE) enables the highest-quality, full-frame rate, full-screen HDTV and DVD playback - API Support: Microsoft OpenGL 1.3 and DirectX 8.X - 15-pin D-sub VGA connector - TV-out Connector (S-Video and Composite) ![]() --------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
![]() |
![]() |
#10 | |
Senior Member
|
![]() Citat:
M.V.H Nicke! |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Moderator
|
![]()
Du har väl inte 4-5 FPS när man kör med halv grafik igenom Munksäter, eller?
--------------- Hälsningar: VD, Olaf Lindström VGC-IC Konsernen |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Nej det har ja inte och jag kör me MAX grafik i MSTS det klara min dator väligt bra och det är sällan det laggar me om man ska installera LLJ sen så lär det lagga så bra och snygg som Mazz bygger men vad gör de på en sån rutt ?!? [
![]() ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Ollis, du skulle kunna sätta in det bästa grafikkortet i din dator om du vill! - Men saken är den att det är sakerna tillsammans som skapar en bra dator. Hårddisken, minnet, moderkortet, processorn och grafikkortet En Pentium 4 3.06 GHz får ju inte samma prestanda med 64 MB Ram-minne som om det skulle sitta 512 MB Ram-minne där. En AMD Athlon 1 GHz passar inte bra tillsammans med ett Radeon 9800 Pro. Eftersom processorn är för 'klen' för att 'klämma ur' all kraft grafikkortet besitter. Du kanske får lika bra prestanda med ett GeForce 4 Ti4200 på den processorn - som dessutom är mycket billigare. Så det gäller verkligen att tänka igenom alla delarna av sin datorn innan man handlar en enskild sak. Som sagt, välj saker efter era 'förutsättningar' kan man väl kanske säga! ![]() Med vänlig hälsning Pson ![]() X 2000 - Kungen av sveriges järnvägar. |
![]() |
![]() |
#14 |
Member
|
![]()
Hej, bra att ni tar upp det här med grafikkort igen. Jag skulle behöva ett nytt kort, men vill inte satsa på nåt dyrt kort som inte går att köra ändå maximalt med en 450MHz dator. Nån som har ett bra förslag på pris vs. prestanda som är bra till en Compaq Presario 450MHz men som ändå ger betydligt bättre grafik? Idag har jag ett ATI RAGE LT PRO på 2MB tror jag det är. Inte så kul att ha när man kör på så fina rutter som KMJ etc. Tack på förhand för ett bra tips!
/ P E |
![]() |
![]() |
#15 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Till en gammal dator kan ju ett begagnat grafikkort vara ett alternativ. Kikade lite på datafynd efter grafikkort, och det fanns ju en hel del att välja på. Nu finns det ju dom som tror man kan få guld o gröna skogar för ett fjolårskort, så det ska man undvika. Till din dator, Pelle, fastnade jag för ett Geforce3 Ti200-kort för 650 spänn inklusive frakt. Det tycker jag skulle vara ett väl matchat kort för din dator. Men, kika på sidan om begagnat kan kännas bra. det finns alla prisnivåer där...
Länk till datafynd: http://www.datafynd.com/ ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
"Cosmonova Trains" | Pson | Virtuella Tågbolag | 8 | 2004-06-07 01:08 |
Senaste nytt från verkstaden | tufftuff | 3D-design - Trainz | 87 | 2003-10-06 15:06 |
Titta inte in här, inte mycket att se ändå ;) | tufftuff | 3D-design - Trainz | 5 | 2003-05-13 22:44 |
Går inte komma in på http://msts.e-buzz.net/ | pglrtrain | Off-topic | 1 | 2003-05-12 16:41 |
XTracks eller inte | Banbyggarna | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-06-09 13:45 |