![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg
![]() |
Visningsalternativ
![]() |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Jag har ett tiotal lok, motorvagnar och spårvagnar färdiga i 3ds viz. Visar som exempel Xoa5.
![]() Inlägget editerat av admin för att visa bilden |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Admin & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tjusigt!
Då är det bara finjusteringen kvar innan vi har nya modeller då ![]() Vilka mer lok och spåvagnar har du klart? *nyfiken* /Fredrik Forumvärd |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Snyggt! Vad mer har du för lok / motorvagnar / spårvagnar ??
--- MvH Cj <> cj.aeger.net |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Jättesnyggt!
Blir dom till Trainz, MSTS eller båda? Vad har du mer för fina saker? ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#5 |
Senior Member
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Till båda får vi hoppas
![]() --- MvH Cj <> cj.aeger.net |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Jösses!
Rena julklappen om det bli körbart. / Dalle |
![]() |
![]() |
#7 | |
Veteran
|
![]() Citat:
![]() Göteborgaren[ ![]() Hoppas denna modell blir körbar, de vore fantastiskt. Hawk ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
Reg.datum: Apr 2003
|
![]()
Jag kan knappt vänta tills tågen släpps det blir enu ett tillskot till tågalleroet.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Junior Member
|
![]()
Jag har gjort stockholmsspårvagnarna jitterbuggaren och mustangen, bägge med släp plus örbyspårvagnen. Ånglok har jag ett F-lok utan textur ännu då jag inte har någon bra förebild. Jag har ett par gamla sovvagnar från 1910 -talet samt ett par tre äldre motorvagnar. Har också en stockholmsbuss från 31 och en sj-buss från 1950.´Modellerna är baserade på ritningar från Tåg, Allt om Hobby och bokverket sj 1905-31.Jag har tillgång till både Trainz och Msts och jag sittet och sliter med överförandet via gmax och trainsimgamepack. Visar gärna flera alster om någon är intresserad.
|
![]() |
![]() |
#10 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ja, det vore toppen om du visar fler bilder på dina alster... [
![]() Behöver du några bilder på F-loket ånga, så har jag ett drygt hundratal sådana... Säg till i så fall. ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
#11 |
Hedersmedlem
|
![]()
Ja, visa gärna fler bilder!
Är det något du behöver hjälp med, så är det bara att säga till. Själv är jag tyvärr inte någon 3d-byggare (och inte någon duktig målare heller!), men det finns många här på forumet som är det. Och forumet är ju ett bra ställe att få/ge hjälp på! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Kan du fixa spårvagnarna till msts
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Javisst visa mer bilder![
![]() ![]() /Henrik |
![]() |
![]() |
#14 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Vad snyggt!![8D][8D][
![]() ![]() ![]() ![]() Visa gärna fler bilder, kanske på dina andra modeller? Vilka spårvagnar har du gjort(nyfiken)? Björn N |
![]() |
![]() |
#15 |
Junior Member
|
![]() ![]() Visar några modeller jag byggt. Har några till i detta skick. Jag använder 3dsviz dagligen i mitt arbete som arkitekt så bygga modeller går fort. Men sen gäller det att ta dem genom nålsögat med trainsim och hela baletten så att de blir körbara. Jag har inte gjort några inredningar p.g.a bristande ritningsunderlag. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Xoa5 blir X5 | dalchr01 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 5 | 2003-12-20 13:28 |