![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Kan ikke denne rutten komme snart ???
Jørn Rondestvedt |
![]() |
|
![]() |
#2 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
![]() Det bästa sättet att få saker man drömmer om gjorda brukar vara att göra dom själv. Då är man ju säker på att det kommer att bli något av det så länge man själv är intresserad av det. För egen del kan jag inte ruttbygge, så jag får hålla tummarna för att någon annan gör det jag vill, så håller jag mig till 3D-modeller. /Bosse som föreslår att man tar biten Kiruna-Torneträsk sist eftersom den är den minst spännande på sträckan. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
LLJ kommer ju hoppas vi........
//Json Je voudrais louer des jumelles |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Jo, LLJ utger sig för att vara en malmbanerutt, helt klart. Men, trots att mycket källmaterial och inspiritation är hämtat från verklighetens malmbana, så är väldigt mycket uppdiktat för att få en rutt som både är intressant att köra samt har verklighetsanknytning.
Men, jag som Stockholmare kan nog aldrig få till den där riktiga malmbaneatmosfären, det måste man nog vara på ort och ställe för att kunna uppnå. I "min" malmbana så har jag även lagt till fler trafikslag såsom cementfabrik, oljeraffinaderi, för att inte tala om alla övriga industrier utmed banan. På toppen av det kommer en omfattande persontrafik och med Innarvet som kanske har ett mellanting mellan Boden och Stockholm som inspiritationskälla. Så, det är egentligen ett riktigt hop-kok, men jag tror att den kan bli kul att köra och göra aktiviteter till. ![]() Så, mot bakgrund av det så brukar jag kalla LLJ för EN malmbana, men inte en som väldigt mycke efterliknar Malmbanan. ![]() LLJ forum: http://forum.wendel.nu/viewforum.php?f=14 |
![]() |
![]() |
#6 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Narvik - Riksgränsen är en tuff utmaning. Men det vore en bokstavlig höjdare att köra
|
![]() |