Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails

Stängt ämne

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-06-01, 04:07   #1
Orbiter fan
Senior Member

Reg.datum: Apr 2003
Standard Öresundståget

Är det någon som vet om öresundståget finns till MSTS det skulle vara roligt desutom så är öresundståget ett bra animerat tåg och har desutom ett nytt system som inte alla amdra tåg har.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 09:45   #2
Json
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Öresundståget finns bara till Tranz om jag inte missat något

//Json
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-01, 16:03   #3
Orbiter fan
Senior Member

Reg.datum: Apr 2003
Standard

Jag har planer på att görá öresundståget till MSTS också jag skulle behöva lite hjälp.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-02, 12:37   #4
TheDane2002
Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till TheDane2002 Skicka ett meddelande via MSN till TheDane2002
Standard

Haarj Orbiter Fan.

Jag villa fråga brukerna av Train-sim.dk om varför Öresundståget inte ar kommit til MSTS för jag gick iväg med at arbete på dette tågsät.

Dom har forsökt men uppgivat av en eller annan orsak, men fråga dom länket till Train-sim.dk ar:

www.train-sim.dk (et medlemskap som ej kostnar nånting behövs for att kunna skriva og svara på inlägg dar)

TheDane2002 alias Michael Hvidberg, Danmark
Team Hvidbergs Togsider
http://www.geocities.com/mhv_omjk/Train-sim.html
TheDane2002 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-06-09, 22:50   #5
Halalko
Member

Reg.datum: Sep 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Halalko Skicka ett meddelande via MSN till Halalko
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev TheDane2002

Haarj Orbiter Fan.

Jag villa fråga brukerna av Train-sim.dk om varför Öresundståget inte ar kommit til MSTS för jag gick iväg med at arbete på dette tågsät.

Dom har forsökt men uppgivat av en eller annan orsak, men fråga dom länket till Train-sim.dk ar:

www.train-sim.dk (et medlemskap som ej kostnar nånting behövs for att kunna skriva og svara på inlägg dar)

TheDane2002 alias Michael Hvidberg, Danmark
Team Hvidbergs Togsider
http://www.geocities.com/mhv_omjk/Train-sim.html
Kan ikke mindes at nogen har forsøgt at lave Contessa (Öresundstoget) til msts, men her er hvad jeg har postet på t-s.dk:

Citat:
quote:Halalko skrev på t-s.dk

Citat
Varför samarbetas det inte mellan Trainz och MSTS byggare? Dom som bygger i Gmax kan ju samarbeta (om dom vill?).
Citat slut

Nej, de kan ikke nødvendigvis samarbejde, da trainz's 3D motor understøtter nogle tekniske ting som msts's ikke gør, dette gør at blandt anden Contessa (Öresundstoget) ikke kan konverteres til msts uden væsentlige kvalitetstab. Derfor bliver "min" Contessa ikke konverteret til msts.... (Min generelle holdning om msts konvertering kan vist findes andre steder på forum...)

Med hensyn til tegninger kan jeg ikke hjælpe, da det er lavet uden tegninger.... De eneste tegninger der er brugt til den 3D model jeg har lavet er dem man kan finde på DSB's hjemmeside over indretningen i toget...... Alt andet er lavet udfra kendte mål, og udfra billeder af toget....
------
Andreas (Halalko)
Medlem af DSB Designteam
Halalko besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-05, 20:34   #6
ante
Medlem

Reg.datum: Jul 2002
Standard

Hej!
Finns det ingen som håller på med X31/X32 till MSTS?

MVH
Ante
ante besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-07-06, 03:51   #7
Trigger
Senior Member

Reg.datum: Feb 2002
Skicka ett meddelande via ICQ till Trigger
Standard

Fråga Pussgurkan snällt

Mvh:Trigger

http://medlem.spray.se/farjestad5
Trigger besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
DSB IR4 = Öresundståget? Pierre 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 13 2003-11-14 18:43
öresundståget... leoj Trainz - Allmänt om Trainz 3 2003-03-25 13:33

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:53.