![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#17 |
Senior Member
Reg.datum: Jul 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 571
|
![]()
Inte för att jag vill ta och lägga mig i,men när du ändå talar om gammalt skrot, menar du också då Londons Routemasterbussar. Dessa är ju från 60-talet och går fortfarande!
Attberopå sparandet av gamla tåg, spårvagnar odyl så är väl syftet, vare sig det handlar om museijärnväg,museispårväg eller veterantrafik med äldre fordon: ATT VISA HUR DET GICK TILL FÖRR! Det är väl inte så många yngre idag som vet hur det var att åka ångtåg eller spårvagn på 30 - 50 talet? Om gamla tåg i linje idag finns flera orsaker.Ta spårvagnen som ett exempel: En spårvagn kan hålla minst 30-40 år, så man skrotar ju inte gärna en spårvagn som är ca 10-20 år gammal. Om vagnen dessutom är populär är det klart man behåller den några år till även om den skulle skrotas. En annan orsak är att trafikbolaget kanske inte har pengar att köpa nytt material. Men dessa är alltså mina egna åsikter. ![]() ![]() Björn N |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Å, Ä & Ö. Konstiga tecken ibland. Varför? | Bengan | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2004-12-18 11:06 |
Varför gillar du tåg? | vfp420b | Off-topic | 11 | 2004-05-11 17:21 |
Varför funkar den inte | vfp420b | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2004-02-29 21:26 |