![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Junior Member
|
![]()
Tja!
Här kommer min lista 1. BlueX, Snyggt,fräscht och modernt.[^][^] 2. Linx, Snyggt, ser det i mitt fönster varje da (Bor vid Årstabron) 3. De nya f.d.tyska pendeltågen (SL-trafik),De är oklottrade och rena[8D] 4. Regina, Det är bara snyggt![ ![]() 5. Y1 i Kinnekulletågets färg, Slitet, grymt! Bifogar en bild fr mitt fönster. Den blev lite stor FÖRLÅT! ![]() Tagen med en webbkamera så dt fanns ingen zoom. ![]() Rissne knäcker fett!!! |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
|
![]()
1: DSB IC3 / Kustpilen - Komfortabelt, pæn indrætning.
2: DSB ER4 (Elektrisk 4-vognsudgave af IC3) - Lige så komfortabelt som IC3, men indrætningen er lidt mere kedelig mht. farver. 3: DSB Sa-Sb-Sc-Sd (4. generations S-tog i københavnsområdet) - Masser af plads, god komfort. 4: DSB Fc-Mc (3. generations S-tog i københavnsområdet) - Ok komfort, føles mere som et regionaltog end et S-tog. 5: DSB Bn (den type, der også anvendes til lokotrukne Pendeltåg i Stockholm) God komfort, klassisk indretning med træpaneler om vinduerne. Öresundstoget siger mig ikke så meget, det er alt for plasticagtigt, og jeg har aldrig prøvet andre svenske tog. /Tom ![]() Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
#18 |
Senior Member
|
![]() 1. DV12 med två eit vagnar - Det var det första tåget jag nånsin åkte och det är helt enkelt snyggast och bäst 2. DR13 med passagerar vagnar + restaurang vagn - loket är jäkligt snyggt och passar bra med vagnarna och på dom gamla banorna skumpade och bullrade det så härligt ![]() 3. SR1 med blåvita person vagnar + restaurang vagn - Det går fort och loket är snyggt. 4. HR1 (ånglok) med bruna trävagnar - måste jag motivera varför..? ![]() 5. SM3 (pendolino) - bra om man vill komma nånstans snabbt och komfortabelt ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
#19 |
Senior Member
|
![]() Citat:
Det var en intressant lista Tom-sa!! Är du lokförare i Danmark?? Mvh:Trigger ![]() http://medlem.spray.se/farjestad5 |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
1.Regina
2.Rc6 3.X2000 4.Linx 5.C20 Mvh Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra ![]() |
![]() |
![]() |
#21 | |
Medlem
|
![]() Citat:
X40 rullar ju inte idag, så den har väl inget på listan att göra? ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
|
![]() |
![]() |
#22 | |
Medlem
|
![]() Citat:
IC3 og ER4 har jeg kørt med nogle gange som Intercity også. Min liste er altså lavet på baggrund af mine oplevelser som passager i de forskellige tog. /Tom ![]() Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Favorit läsk? | bombardier (avregistrerad) | Off-topic | 25 | 2004-04-07 19:43 |
Skicka iväg ditt namn ut i rymden! | Dson | Off-topic | 0 | 2004-01-23 11:15 |
Favorit rederi | Jonsson | Off-topic | 18 | 2003-06-24 17:41 |
Favorit tåg/lok/motorvagn? | Dson | Off-topic | 23 | 2003-01-21 15:13 |
Villket tåg är eran Favorit? | SJAB Förare | Off-topic | 11 | 2002-09-26 19:22 |