![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
![]() För drygt två år sen (2001) så fotade ja fyrverkeri i Göteborg. Kameran är en gammal Olympus C860L med 1,3 M.pixel Bilderna tog ja utan stativ, lutade mej mot en vägg och drog ett djupt andetag.[:0] Har ingen aning om slutartid, då ja använde kamerans automatik. ![]() ![]() ![]() Här finns alla bilderna, även i full storlek. http://community.webshots.com/album/19189546lnkIiTnbpP Hawk ![]() |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Senior Member
|
![]()
Kalasfina bilder!
Visst är det roligt ( och svårt ) att ta bilder på fyrverkerier. Här är en jag tog på Epcot Center i Florida i vintras: ![]() /Erik |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
Fina bilder. (allihopa)
MVH Bengt L. |
![]() |
![]() |
#4 |
Hedersmedlem
|
![]()
Nu har jag efter 5 timmars uppochner vändande av lägenheten hittad drivarna till kameran (låg på dasset).
Månen var rätt läcker ikväll när jag åkte från garaget, så den var man ju tvungen att test plåta. Sen skulle man ju se om man fick igång B-läget åxå (icke utan manual, som låg hemma). Eftersom det var hyffsat stjärnklart, så riktade jag kameran uppåt på måfå. ![]() Vad är det för en Blobb som fastnat ? Har kört en autolevel på bilden, men den syntes bra på kameraskärmen. Lägger upp originalet när jag hittar Ftp programet (ligger väl i köket:-)). Ca. syd-syd-väst, 70-80 grader uppåt med kameran. Robban |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
|
![]()
Kan det vara Mars? Den ligger ju väldigt nära nu och ska gå/gått att se.
Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() Citat:
För dom som eventuellt har missat denna glasklara vision om framtiden så finns det naturligtvis, som alltid, information på the Internet Movie Database... http://us.imdb.com/title/tt0055294/. /Bosse, som just ser fram mot Killers from Space |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
Mitt bidrag till skaran av mörkerbilder finns här, andra inlägget uppifrån.
Lägger kanske upp någon annan intressant nattbild jag har tagit i morgon, för det är otroligt kul att fota på natten! I alla fall för en lekman som jag... ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#8 |
Senior Member
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Verkar vara Mars ju.
Som ska gå att se med kikare nuförtiden. |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Jag tänkte liva upp tråden lite med en ny nattbild.
Tagen i / med: Stockholm, Ringvägen / hp Photosmart 720 Datum / klockslag: 2003-08-29 / 21:54 Inställningar: Alla inställningar i autoläge, slutartid 2 sekunder [Forum0.jpg] 51,8Kb. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#10 |
Veteran
|
![]()
Hej
![]() Ett par bilder tagna nu i kväll. Den nya fontänen vid Knutpunkt Mölndal. ![]() ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Nattbilder och fontäner får mig att tänka tillbaka till Singapore (hade turen att vinna en resa dit, genom Radio Vinyl 107,1 för några år sedan).
Utanför Singapore finns det en ö som heter Sentosa (Asiens sydligaste ö med landförbindelse, man kan köra bil härifrån Sverige och ut på ön utan att behöva ta färja någonstans på vägen, enbart broförbindelse). Om ni någon gång kommer till Singapore, så är ett besök på ön ett måste. Mycket att se från andra världskriget där och ön användes som fångläger av japsen. Fort och bunkrar. Finfina badstränder som man nästan har för sig själv, förutom på helgerna då dom själva åker dit ut och kopplar av. Har på ön har dom ett ljus/vattenbildspel, som började runt åttatiden på kvällen och höll på någon timme framåt om jag inte minns fel. För mig helt okänt, innan jag kom dit. Men det ska vara världsberömt. En helt makalös uppvisning i bild och ljudeffekter, ett måste att se om man är i Singapore. Några bilder därifrån. Tyvärr gör inte bilderna sig rättvisa mot det skådespel det var att se det hela. Önskade att jag hade haft en kanonbra videokamera till hands istället. Bengan. |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Häftiga bilder, Bengan, på ett i verkligheten säkert ännu häftigare ljusskådespel!
Jag håller med dig, vissa ljuseffekter - särskilt rörliga sådana - kan inte alls fångas på bild - det måste helt enkelt upplevas! ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Instämmer fullt och fast med Bengan, åsåg denna show för drygt ett år sedan.[8D]
Sedan får man ju inte glömma utsikten från 'The Merlion'[8D] Moving Steel on Land and Under Water |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Nattbilder från min nya layout | Tomas | Landskapsdesign - Trainz | 2 | 2003-11-05 20:11 |
Nattbilder --> Canon PowerShot A60 | Pson | Off-topic | 29 | 2003-10-04 18:53 |
Mina första Nattbilder! | Dson | Off-topic | 4 | 2003-09-30 19:12 |