Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

Stängt ämne
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2003-09-15, 13:41   #1
maed1
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 15
Standard VHJ, klar som beta, med reservation !!

Hej kära forumbesökare och MSTS-diggare!

VHJ är, och har varit klar en tid. Anledningen till att den inte blivit upplagd är ett litet men ack så irriterande fel. Det har visat sig vid upprepade genomkörningar att det på ett par ställen inträffar den beklagliga originalbuggen " Activity ended, coppler broken ." Jag har hittils trots omläggning av spår och växlar på berörda ställen ej lyckats få bort problemet.

Nu undrar jag vad du som forumbesökare och tågeutusiast vill?! Antingen lägger jag upp VHJ med detta kända fel, eller så fortsätter jag att försöka finna en lösning på problemet.
Om du som läser detta kan acceptera problemmet med brustan koppel så lägger jag upp VHJ. Jag kommer naturligtvis att fortsätta att finna en lösning på problemet. För att kunna köra på VHJ och slippa brustna kopple finns två lösningar.
1)- Den ena lösningen som finns är att justera värdena på skruvkopplets brottgräns i lokens ENG och vagnarnas WAG-filer. Jag kommer att bifoga instruktion om hur detta skall göras. OBS detta gäller bara "lösa" lok och vagnar, ej X2 X10-14 X9 osv
2)- Eller att göra som i ProTrain2 byta ut skruvkopplen i ENG och WAG-filerna till automatkoppel på berörda fordon. Jag upptäckte nämligen att om jag körde med lok och vagnar från DB så förekomm inte problemet med brustna koppel. Där har man helt enkelt ändrat från "chain", skruvkoppel, till "automat" automatiska koppel för att få simuleringen att fungera bättre.
Så avslutningsvis, VHJ är klar och jag överlåter åt er alla i forumet att bestämma er för om vi ska köra med ovanstående begränsningar eller vänta tills felet är funnet och åtgärdat.

Med vänliga hälsningar

Magnus Edman
maed1 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 13:50   #2
Orbiter fan
Senior Member
 
Reg.datum: Apr 2003
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 207
Standard

Lägg upp den det är nog inte så farligt men efter hand kan vi försöka lösa problemet.
Orbiter fan besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 15:12   #3
Rogge
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sweden
Inlägg: 1 427
Standard

Citat:
quote:Tidigare skrev maed1

Nu undrar jag vad du som forumbesökare och tågeutusiast vill?! Antingen lägger jag upp VHJ med detta kända fel, eller så fortsätter jag att försöka finna en lösning på problemet.

Magnus Edman
Jag röstar på att du lägger upp VHJ. []

Vem vet, kanske är det någon här på forumet som hittar felet när du lagt upp VHJ?


Mvh, R o g e ®
Moderator Svenska 3D-Tåg
Regler
Rogge besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 16:17   #4
Json
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2002
Ort: At the east side of nothing
Inlägg: 1 024
Standard

Lägg upp[][]

//Json

Json, lackerare på BOPGE
Json besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 17:33   #5
Pierre
Hedersmedlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Sundsvall, Sweden.
Inlägg: 6 912
Standard

Hej Magnus!

Jag tycker som övriga här, att du ska lägga upp den. Skriv bara i readme om kända fel och hur man fixar dom (om du vet det?).


http://pirpen.cjb.net/
Pierre besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 18:26   #6
Freddie
Junior Member
 
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , .
Inlägg: 10
Standard

Hej

Jag håller med de andra att du ska lägga upp VHJ.

Med vänliga hälsningar
Fredrik
Freddie besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 19:13   #7
micke321
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2001
Ort: Lyrestad, , Sweden
Inlägg: 1 691
Skicka ett meddelande via MSN till micke321
Standard

Jag håller med föregånde talare... Lägg ut det.

MVH, Mikael

http://medlem.spray.se/micke_asson
http://www.banbyggarna.com
micke321 besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-15, 21:08   #8
prymikom
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2002
Inlägg: 838
Standard

Detta var verkligen en rolig nyhet Magnus!!
Klart att du ska lägga upp rutten!
Bara du skriver in alla buggarna i readme!

//MVH John
prymikom besöker inte forumet just nu  
Gammal 2003-09-18, 00:03   #9
Pursche
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Borlänge, , Sweden.
Inlägg: 1 807
Skicka ett meddelande via MSN till Pursche
Standard

Citat från nedanstående hemsida angående Broken coupler:
"Wagon ( SD40_BNSF1234
Comment ( ** Snippet from ENG file** )
Type ( Engine )
WagonShape ( SD40_BNSF1234.s )
Size ( 10ft 15ft+10in 65ft+1in )
Mass ( 176.4t )
WheelRadius ( 20in )
InertiaTensor ( Box (10ft 15ft+10in 65ft) )
Coupling (
Type ( Automatic )
Spring (
Stiffness ( 1e6N/m 5e6N/m )
Damping ( 1.2e6N/m 1.2e6N/m )
Break ( 1.6e7N 1.6e7N )
r0 ( 20cm 30cm )
)
Velocity ( 0.1m/s )
)

Edit both values so the line reads:

Break ( 5.1e7N 5.1e7N )"


Detta har jag gjort på alla tåg jag använder och har inga problem alls.

Citatet kommer från http://www.webdottrainsim.com/msts526.htm



/Pursche
SVTTL
www.svttl.se
Pursche besöker inte forumet just nu  
Stängt ämne


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Liknande ämnen
Ämne Startat av Forum Svar Senaste inlägg
Beta testning efterfrågas KMW 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 4 2005-03-02 23:53
Kamelen Klar ! pussgurkan 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails 53 2003-11-05 16:02
X2000 Photorealistic Beta Online! Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 3 2003-02-14 01:43
Bilder från Rhein layout beta v.1 Hawk Trainz - Allmänt om Trainz 7 2002-12-27 02:49
Linx activity för KMJ-route-v.2 (Beta) Pson MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails 10 2002-10-22 17:33



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009