![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 | |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 158
|
![]() Citat:
Jag tror att det kan bli problem om du döper hjulen ett och ett, MSTS-dokumentationen har en märklig förmåga att säga hjul och mena axel. Jag gör alltid så att jag slår ihop två hjul och en axel, om jag nu skall ha det, till ett objekt. Sedan brukar jag animera dom själv om jag skall göra något "extra" med dom. När jag döper mina hjul (axlar egentligen) döper jag dom till Wheels1, Wheels2 och så vidare... Om jag sätter dom i en boggie döper jag till Wheels11 för första axeln i första boggien, Wheels12 för andra axeln i första boggien, Boggien får sedan heta 1, 2 och så vidare beroende på hur många boggies man skall ha... (Hur många blir det Robban?) ![]() Det jag menade med att du kanske hade mappat hjulen fel var helt enkelt att du kanske hade lagt mappningen "snett" på ace-filen, så att en del av hjulen hamnade utanför hjulet på bilden. Det du skrev sist att hjulen syntes på ena sidan men inte på den andra låter som ett annat fel. Återigen, jag kan inte TSM, jag kanske är helt ute och cyklar, men det låter som att du antingen har ett objekt som "inte har" någon baksida, dvs det går bara att se det från en sida. Jag vet inte om man kan råka ut för det i TSM, men man kan det i Gmax om man bär sig lite dumt åt. Det andra alternativet skulle kunna vara att du bara har lagt en textur på ena sidan av hjulet? Jag låter någon med TSM-kunskaper ta över här, men det kan vara två idéer att fundera på... Hoppas att det löser sig! /Bosse |
|
![]() |
|