|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-09-27, 13:55 | #1 |
Medlem
|
Packningsprogrammen.
Det har förekommit lite frågetecken av hur bra zipgenius packar när jag pratar på msn-messenger så därför packade jag Wupperexpress som är på 526Mb i med både Winzip (wz) och zipgenius (zg). Följande fick jag fram:
Skillnaden är försumbar till zipgenius föredel. Ca 1 diskett, efter att man har packat 0,5Gb, skiljer och båda programmen är kompatibla med varandra så det är en smaksak vilken man vill använda. /Pursche SVTTL www.svttl.se |
|
2003-09-27, 17:45 | #2 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
Instämmer med Pursche
även jag gjorde en test skillnaden var försumbar. vilket innebär att jag kommer att gå över till ZipGenius då detta är en äkta shareWare som Purche så riktigt påpekade i en annan tråd. Däremot har jag märkt ett litet "skönhetsfel" i ZipGenius nämligen att det krachar var annan gång jag startar det. En intresant möjlighet är att man automatiskt kan starta en uppackad fil inifrån ZipGenius vilket skulle automatisera installationen av nya tåg avsevärt (naturligtvis ställs diverse kontrollfrågor så man fortfarande kan påverka installationen) |
2003-09-27, 19:49 | #3 |
Medlem
|
Ett annat litet skönhetsfel är att jag alltid måste gå in i fliken 'options' och kryssa i 'use subfolders info' för att den skall packa upp inuti de olika mapparna.
Däremot har den ännu inte kraschat för mig, vare sig zipgenius eller Cutter 3 som är det egentliga skälet till att jag använder just zipgenius. /Pursche SVTTL www.svttl.se |