![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#6 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Vi tar som exempel att du ska kopiera allt från NEJ till din rutt... ![]() ![]() 1.Du går då in i NEJ mappen("msts huvudmapp">routes>NEJ) 2. Kopiera SHAPES och TEXTURES mapparna som finns i Nej´s mapp! 3. Klistra in dem i din egen rutts mapp! 4. Gå nu in i NEJ mappen igen och öppna *.ref(nej.ref har jag för mig?) filen. 5. Markera allt utom den översta raden som det står något i stil med: "SIMSIA48§549+8t+" och kopiera det(CTRL+C) 6. Öppna din egen rutts ref fil och klistra in allt på slutet av den.[8D] Nu är det klart. Tänk på: 1. Backupa din rutt innan...(kan även göras med ref, shapes och textures mapparna i NEJ!) 2. Tänk på att det som redan fanns i din rutt blir inlagt en gång till! Man får med andra ord dubbelt så många objekt. Detta går att åtgärda med en REF FILE MANAGER som går att ladda hem på b.la train-sim.com! ![]() 3. Det är inte säkert att du får använda objekten i den rutten med tanke på att de är tagna från en annan ruttbyggare som kanske fått speciellt ommålningstillstånd etc...[:I] 4. Lycka till![ ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Begränsningar i en rutt | Perre | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2004-12-18 13:17 |
Vill bygga en liten rutt nu... | fregge | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 6 | 2004-01-11 21:19 |
Trevlig liten sak(bilder från min rutt) | Olaf Lindström | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 0 | 2003-01-19 16:47 |