![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#11 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
Ort: Göteborg, , Sweden.
Inlägg: 1 830
|
![]()
Hej Mats,
Riktigt snygg vagn du håller på med. Du har kommit väldigt långt på så kort tid. Det roligaste återstår ändå, då man äntligen ser den rullandes i spelet ![]() Angående polygonanantal så har det tidigare funnits i princip 2 vägar att gå. Antingen low detail vilket i princip är att följa Aurans riktlinjer med små texturer. Då måste man snåla riktigt mycket och en vagn skall vara drygt 1000 och dess bogy runt 500 styck om jag minns rätt. Texturer runt max 256x256. Det är framförallt i texturerna man kan lägga detaljerna då och hjulflänsar i 3D är bara att glömma. Ett alternativ är att "tänja" lite på riktlinjerna och göra high detail. Dom modellerna är till för att ses på nära håll samtidigt som man får vara beredd på att det stora flertalet inte kan använda fler än några stycken på skärmen samtidigt. En bangård full med sådana får dom allra flesta maskiner att stoppa helt. Nu till det intressanta ![]() Ursäkta att det blev lite off-topic ![]() /Mats ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Ritning som underlag ? (Gmax) | sjonas | Off-topic | 6 | 2006-01-07 11:29 |
Min pivot försvunnen från Gmax | LokKalle | 3D-design - Trainz | 3 | 2005-08-17 19:04 |
Gmax fråga | Arre | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2005-02-09 17:05 |
Gmax info | Pierre | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2003-05-31 16:56 |
Lyckats fått in min V5:a i GMax!!! | Zzarr | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 17 | 2002-10-22 01:33 |