![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Wow det var inget dåligt lok en hytt till detta och voila´
Vill inte verka pressande men vad blir nästa project[ ![]() ha en bra dag Vd VSJ [img] attachments/7075881.gif[/img] Jonsson |
![]() |
![]() |
#32 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Kanske kanske han lyckas med att få till en fin "kropp" som inte gör att MSTS krachar!? ![]() Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
#33 |
Medlem
Reg.datum: Jun 2003
|
![]() ![]() Håller på med hytt till Mg Kan detta va nått ? ![]() Måste ändra storleken på bromspaketen (lok och Tågbroms för stora) lite Tyck gärna |
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
(Quote från Mulle Meck) "Looking good!" Som de säger i Amerikat!
![]() /Jonatan ![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Senior Member
|
![]()
[:0][:0] Du va snygg hytt!! Själv bilden ser ut som ett foto nästan om man kollar in trät i hytten det ser så värkligt ut!! [
![]() Verkligen snygg gjort pussgurkan !! ![]() ![]() ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#36 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej!
Jäkli*t snygg hytt må jag säga![8D] Du får det att se för snyggt ut... ![]() Man tror ju att man sitter i tåget och inte vid datorn! ![]() Sen när man börjar höra en del felmedelanden som säger att datorn är överhettad så kommer konsekvenserna! ![]() ![]() EDIT: Hur får du så snyggt trä i 3dstudio? Tar du foton eller har du en patch!(eller nyare version än 2.5!?) Normala wood ser förjäkligt konstigt ut enligt mig![xx(] Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
#37 |
Junior Member
Reg.datum: Aug 2002
|
![]()
Bra! Några små synpunkter; Träpanelen är megasnygg, emellertid målades den i SJ:s bruna kulör vid revisioner. Knoppen på kontrollerveven lite för liten, med rätt instrumentpanel blir det helt ok. tänk bara på den kabelstam som gick i en plare från golv till tak, ungefär i mitten av bänken, mitt för mittenfönstret, och handbromsveven som fanns på biträdesplatsen. Jag har själv goda minnen från Mg loken då vi hade dem på Sävenäs i slutet av 70 talet... Starka lok med bra gång i spåret, dock förde kompressorer och venitaltorer ett he-vetiskt oväsen ..... en kul typ att köra, relativt robust, även om underhållet var eftersatt de sista åren när jag körde dem på gamla BJ. Lycka till Pussgurkan, du har en förmåga att få oss gamla lokförare att få blodet att rinna fortare i ådrorna när vi kör dina modeller, om så bara i simulatorn....
|
![]() |
![]() |
#38 |
Medlem
|
![]()
[
![]() ![]() Jo jag har sett att hytten var i brunt (men trä såg så fint ut så jag kunde inte låta bli) Lars om du har lust så gör en enkel skiss på det du menar så försöker jag lägga in det. Och om någon sitter på hyttbilder så tar jag gärna emot dom på min mail Ps då jag inte har någon bra förlaga får jag improvisera. |
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snygg hytt, men här är no fönstren för smala, dom ser nog mera ut som mittfönstret, gör dom bredare, så är det färdigt!
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#40 |
Medlem
|
![]()
Klar med slutgiltig hytt (tror jag)
![]() Skall bara skapa reglagen så de rör sig på rätt sätt. Har ingen riktig förlaga så jag har fått improvisera lite |
![]() |
![]() |
#41 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Snygg, nu är det bara hytten i läge "2" som skulle behöva en ommålning....
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
#42 |
Medlem
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() <center>LOKET KLART !</center> Finns för nedladdning på denna adress http://wb024833.bahnhofbredband.se/sj_mg.htm ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ett varmt tack till alla som hjälpt mig med synpunkter och förslag speciellt till håkan som hjälpt mig med texturer mm kom gärna med synpunkter på loket. Sorry Håkan la ut fel bild (Var förmodligen trött vid denna sena timme) |
![]() |
![]() |
#43 |
Senior Member
|
![]()
Ser kanoooooon snyggt ut pussgurkan det blir till att ladda hem och testa imorrn återkommer med synpunkter om loket
![]() ![]() Go natt från Nicke! ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#44 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Hej
Här är en bild på Mg-loket, så som det ser ut med mina modifierade texturer. Bilden som Arne postade är gammal ![]() ![]() Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Mar 2002
|
![]()
Hej!
Det var verkligen fint lok! Jag provkörde loket i min egen rutt. Tack för ni har gjort loket. ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Litt TC | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 1 | 2003-01-10 21:12 |
Behöver bilder och ritningar, Litt TC, Litt TB | micke321 | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 2 | 2003-01-03 23:33 |
ånglok litt E2,nästan | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-08-19 17:31 |