![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Nu på lördag 29/11.
Firar Arlandabanan 4 år. Gratis åkande mellan 10:00 och 17:00. Bengan. |
![]() |
|
![]() |
#2 |
Member
Reg.datum: Oct 2002
|
![]()
Hej
Jag såg det i tidningen idag. Tänkte att man skulle dit och ta några svängar fram och tillbaks och ta lite kort. Hälsningar Micke |
![]() |
![]() |
#3 |
Senior Member
|
![]()
Någon som vet var man kan läsa mer om detta?
MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Senior Member
|
![]()
Lördagen är räddad
![]() ![]() M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
#5 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]() Citat:
![]() Roger |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Senior Member
|
![]()
Måste vara förkylningen som gjorde att jag inte kunde tänka tidigare.
Tackar! Vi får se om jag kan komma, vilka fler åker med härifrån? MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Senior Member
|
![]()
Jag var där, var det några fler?
Jag skickar med några bilder. ![]() På hemvägen vid Sthlm C såg jag att det stod att ett chartrat tåg från Eskilstuna var på väg in så jag sprang upp på perrongen och tog några bilder av den också: ![]() ![]() ![]() Ja, det var ett tåg draget av ett RA lok. Tycker att bilden med RA:n och X2:an bredvid varandra är rätt snygg. Tyvärr var det lite mörkt så jag var tvungen att ljusa upp bilderna, det och att jag har förminskat dem är det enda som jag har gjort med dem. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Senior Member
|
![]()
Ja va också där tog en lite tur till Arlanda och kollade in lite plan på Arlanda (ESSA) också och med tåget hem vart det lite hytt åkning också
![]() ![]() ![]() ![]() PS.Fina bilder Macley.DS Nicke! [8D] |
![]() |
![]() |
#9 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Tog en tur med grabben ut till Arlanda.
Åkte med 4:an ut kl: 11:50 och gick runt en liten stund på Arlanda och tittade på flygplan eller vad det är för något som håller till där. Därefter tillbaka med expressen till Sth C. Faktiskt en rätt smidig resa om man ska ut till Arlanda eller tillbaka, men dyrt. Jag skulle inte slänga ut 180:- riksdaler för resan. Väl tillbaka vid Centralen tog vi oss till Östermalmstorg och gick ner till armemuseumet och kikade runt. Sedan tog vi oss en promenad tillbaka till Centralen via Hamngatan. Dumt gjort. Vid NK ser grabben på långt håll BR-leksaker, så man fastnade ju där inne på gallerian ett bra tag. Vid Centralen, kliver vi på tåget mot Södertälje kl: 16:12. Precis, då vi börjar rulla. Glider Rapiden upp jämnsides med oss, så vi sitter med all säkerhet på pendeln precis till vänster på bilden i slutet av vagn 2. Bengan |
![]() |
![]() |
#10 |
Senior Member
|
![]()
Det var tråkigt att du Bengan missade tåget.
Du kanske såg mig när jag stod där på perrongen med min kamera? MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Vad använder du för kamera, Macley? Det var fina bilder trots mörkret.
![]() /Viktor ![]() http://w1.500.telia.com/~u50025335/ |
![]() |
![]() |
#12 |
Senior Member
|
![]()
Hmm, det var en bra fråga. Det är min pappas, den är några år gammal och tar väl inte de bästa bilderna.
Nu har jag "ljusat" upp dem i datorn så att man lättare skall kunna se vad bilderna föreställer. Kameran är en Konica Digital Revia KD-200Z med 2,1 mega pixels. Som sagt, inte den bästa kameran idag. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag åkte vid 15 - tiden mot Arlanda tur och retur
![]() ![]() Många som ville ut och åka lite Arlanda Express ![]() Ankommande Arlanda Express Nr. 5 som precis har vänt inne i tunneln ![]() "Lilla Fräckisen" på G mot Arlanda senare när jag återkommit Stockholms Central. ![]() Väldigt fina och sköna stolar i Arlanda Express™! MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
#14 |
Senior Member
|
![]()
Då måste du ha åkt strax efter mig när du åkte dit, när åkte du hem?
Vi kanske satt på samma tåg? MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Jag vandrade omkring på Arlanda en stund.. Jag tog 16.22 tåget hem har jag för mig från! (16.15 - 16.30)
MvH. Mson ![]() http://www.tagbilder.com |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Vi firar lovet med lite bilder | Pson | Off-topic | 2 | 2004-04-02 16:13 |