![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag undrar om det finns någon som har sett om det finns någon nedlagda järnvägsbanor med upprivna spår med bara sliper på banvallen kvar efter nedläggningen av järnvägen? Sen undrar jag när jag vill vissa en bild från mina byggda landskap skall man då lägga ut en kamera i landskapet men hur får man sedan ut en bild ifrån den så att man kan lägga ut den i forumet? För när jag skall lägga ut en bild så hittar jag inte bilden som jag vill lägga ut här. m.v.h. Arne |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
första frågan fattar jag inte...
andra är det bara att trycka print screen och sen sparas filerna i .TGA! i ...\Trainz\screens om jag inte har fel ![]() /Leoj besök gärna: http://www.trainz.w3.to eller mitt forum: <s>http://invisionfree.com/forums/TrainzpageFORUM/ registrera er gärna där!!</s> stängt för en tid! ^-^ VISDOM: "Allt kan misstolkas bara man är tillräkligt dum..." "Falla är roligt, det är bara landningen som är knepig..." |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
Olaf Lindström, Olis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
För att posta bilder här måste de vara i .jpg format.
Screenshots från Trainz är i .tga format och måste först konverteras för att kunna visas i forumet. /Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Junior Member
|
![]()
Print screen fungerar finnt å.. men avslöjar hur fort du åker..
Kör jämt det. En tågälskare...... Och metal älskarre. Min största sdröm är att bygga ett 7 1/4 lok som är 3 axligt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2002
|
![]()
Hej,
Har gjort lite efterlysning och hittade den här rapporten: http://www.cykelleder.nu/cykelrapport.pdf. Rapporten handlar om cykelturism på nedlagda järnvägar. På sidan 19 finns en översiktskarta över Sverige. Mvh Mark |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Member
Reg.datum: Dec 2002
|
![]() Citat:
/ P E |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Hej!
Jag tackar alla för de svar som jag har fått. Det är bara det att jag undrar om man kan göra kan göra järnvägsbanor där bara slippers finns och inga järnvägsspår finns.Eller hur man skall utrycka sig upprivna spår med bara slippers.Jag tänkte bygga någon linje där spåren tar slut och bara slippers finns kvar. hälsningar Arne (Statens Järnvägar) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
STW-member
|
![]()
Hej Arne.
Ev så finns sådant "spår" i form av splines, vet dock inte om det fungerar till TRS2004. Det har varit lite problem med en del splines, då de har varit gjorda utan att helt följa specifikationerna. Sök på alias "Mike10" på download station, han har gjort en del spår och liknande. /Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Nej då, dom ligger inte som splines, utan som track....
//Json ![]() Json, lackerare på BOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
STW-member
|
![]()
Tack Json.
PS. Hur går det med ritningarna? /Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Efterlysning 040924 | knebert | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-09-25 15:41 |
Efterlysning på bilder | Joel | Off-topic | 2 | 2004-03-06 20:36 |
Efterlysning av Tunnelbanestationer på engelska. | netmagic | Lokaltrafik | 6 | 2003-12-08 18:02 |
Efterlysning | Statens Järnvägar | Trainz - Allmänt om Trainz | 5 | 2003-11-02 12:15 |
Efterlysning: T44 ommålning | MatsH | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 3 | 2002-09-11 17:32 |