![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
|
![]()
Her er lige et par billeder fra min sporvognsbane. Jeg mangler stadig et ordentligt navn til den.
Hvornår den bliver færdig nok til udgivelse kan jeg ikke sige precist, men den første del er rimeligt tæt på at være færdig. Der mangler bare lidt finpudsning. Håber at i kan lide billederne! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Jä*klar vad snyggt!!![
![]() ![]() Du har verkligen fått till en realistisk miljö! Sätt gärna in träd och buskar vid vägarna så blir det ännu bättre! ![]() ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
|
![]()
WOW!!!!!!!
Vad otroligt snyggt Tom-sa!! Så realistiskt, nästan så man tror det är i Göteborg ![]() MVH Dson i Sandviken. ![]() VD för UBOPGE |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
STW-member
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Snyggt Tom-sa.
Du får skriva en tutorial hur man bygger realistiska städer. /Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Ser helt underbart ut. Jag vill köra spårvagn!
![]() // Daniel |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Finns alla husen på DS, eller har du gjort dem själv?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Hinken, nogle af husene (5-etage bygningerne med tegltag, de 2 sort- og hvidstribede kontorbygninger, hotellet med den røde løber, og signaltårnet i baggrunden af det første billede) har jeg selv bygget. De er alle på DS.
Resten af husene er bl.a. fra http://www.trainzitalia.com/, http://www.tafweb.com (de fleste af disse, hvis ikke alle, er også på DS), samt andre huse fra DS. På resten af ruten benytter jeg bl.a. også mpo's flotte svenske huse. Jeg tror at jeg vil uploade lidt flere billeder i løbet af i dag eller i aften. LLJ, måske skriver jeg en tutorial på et tidspunkt. Jeg har godt nok ikke haft noget særlig struktureret måde at bygge på. Ruten er bygget et eller 2 baseboards af gangen, med en hel del improvisation. Den startede i virkeligheden med, at jeg havde bygget depotet på det første billede. Det var fra starten tænkt som et modul. De designprincipper, jeg har fulgt, er: At have kvarterer med beboelses-, kommercielt- eller industribyggeri af 1-2 baseboards størrelse. At lægge spor og veje på hvert baseboard først, og så fylde ud med bygninger eller træer, og til sidst tilsætte detaljer som mennesker, telefonbokse, etc. At holde mig til få specifikke ground textures. At gøre et baseboard helt eller næsten helt færdigt før jeg begynder på det næste. At sørge for, at ruten til enhver tid kan prøvekøres i hele sin udstrækning. At lade være med at bekymre mig om frameraten. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Her er som lovet 5 billeder til:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Hvis i har nogle forslag til hvad ruten skal kaldes, må i meget gærne poste dem ![]() /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Member
|
![]()
De här är ju suveränt snyggt. Just sådana hus och byggnader jag behöver till min egen bana som är under konstruktion. Dax att jaga hus och byggnader på ovan nämnda länkar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Moderator
Reg.datum: Dec 2002
|
![]()
Hej mycket snyggt!
DU är bara för bra på att få till landskap i Trainz! ![]() ![]() ![]() Några namn på rutten: Spårköping Broköping Norrstad Bolanda Broaryd Vakås Inga riktigt bra namn kanske(?) men alltid något... ![]() Olaf Lindström, Olis |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Senior Member
|
![]()
Väldigt snygga bilder från dig Tom-sa!
Liknar verkligheten en hel del. MVH Macley ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
|
![]()
Om dina spårvagnar körs med auto-pilot, stannar de då vid hållplatserna?
Hur vänder vagnarna vid ändhållplatserna? Vändslinga eller rundgångsspår? Eller är vagnarna kopplade "röv mot röv" Har du mer än en linje? Hur många baseboards har du använt? Jag måste säga än en gång att din bana är helt otroligt fin, många små detaljer som man upptäcker efter ett tag när man tittar på bilderna, KANONBRA!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
vr98olli, Spårköbing lyder godt, det er hermed den første officielle kandidat til banen's navn.
![]() Hinken, hvis man bruger TRS' drive to trackmark og wait for kommandoerne, kan man få sporvognene til at stoppe ved stationerne. Mht. vending: Vognene tænkes koblet ende mod ende. I den ene ende af banen bruges depotet til at vende på. I den anden ende kører toget simpelthen den anden vej ud af sporet. Lige nu er der kun en linje, men der er lavet mulighed for at lave flere. Tror at det nuværende antal baseboards ligger på 13 eller 14. /Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
Reg.datum: Sep 2003
|
![]()
är denna bana byggd i TRS2004?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]()
Startede med at bygge den i UTC, men har brugt nogle TRS ting i efter jeg fik TRS.
/Tom Vild med sporvogne - især Tvärbanan |
![]() |
![]() |