![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#46 |
Junior Member
|
![]()
Tack Danne!
Hehe, säg det till engelsmännen ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]() Citat:
Min dator är något liknande den som tomten kommer med så det ska nog gå bra. Får väl gräva lite i plånboken så... ![]() /Viktor VD på North European Railroad http://w1.500.telia.com/~u50016605/ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Junior Member
|
![]() Citat:
[quote] Vill du ha en fin rinnande flygning på dryga 25 FPS så bör du har följande Minst 1,7GHZ 256RAM samt ett bra grafikkort som ligger minst på 64MB. Spelet ligger nog runt 500-600kr. [/qoute] Min Athlon Xp1700 med 256mb sd-ram samt utrustad med ett grafikkort på 64mb ger dryga: 14fps Edit: Ledsen för alla dubbelposter ![]() --- Borttagen på Rekommendation av Administratör - Cj |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Guest
|
![]() Citat:
(XP3000+) "Inget att skryta med" - skryta? Jag tror knappast att PachEs avsikt var att skryta, den enda som försöker skryta skulle i så fall vara du - genom att försöka påvisa dina "kunskaper" om datorer. PachEs dator kommer att räcka till alldeles utmärkt tror jag. Att 1024 Mb RAM börjar bli standard tvivlar jag inte på, men alla köper väl datorer efter egen plånbok? Och 512Mb RAM kommer du ändå långt med... Ta av dig hatten, Cj, och en snällare ton skulle förstås inte heller skada... [} ![]() ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
|
![]() |
![]() |
#50 |
Junior Member
|
![]()
Ursäkta mig niofem, men jag känner många vars personliga åsikt är att FS2004 "laggar" med endast 512mb. Trots att de sitter med "monstermaskiner".
Hoppas det förklarar saken, dessutom så håller 1024mb att bli standard, snart kommer dessutom DDR-2. --- Prowd member of the FSnordic.net Crew |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Senior Member
|
![]()
Har kört lite FS på min monsterburk, funkar riktigt bra med ganska snygg grafik, datastats: 800mhz, 512mb ram och GeForce 4 TI200 64mb så jag förstår inte hur någon med en 2ghz+ kan lagga i FS...
![]() Jonte |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Medlem
|
![]()
På min burk (P4 3 GHz, 1 Gb minne, GeForce FX 5900 Ultra med drivrutinversion 53.03) så kan det "lagga" (6-12 fps) på de mest trafikerade flygplatser som t.ex. O'Hare, Heathrow utan att ha allt inställt på max. Visserligen så har jag Hyper-threading:en aktiverad (processorn) så då går den på 100% på den ena tråden och c:a 5% på den andra (ungefär likadant med MSTS).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Medlem
|
![]()
Skulle nog vilja säga att 512 MB ram är den standard som gäller idag, men det finns alltid dom som vill ha lite extra ram.
AMD har alltid varit snabbare än Pentium 4 i spel, men blivit slagna i andra program. Dock vet jag inte om detta ändrats med Barton-processorerna men det har jag svart att så. Hur som helst är AMD Athlon 64 3200+ den bästa processorn på marknaden (åtminstonde vad gäller spel) och endast Pentium 4 Extreme Edition kan konkurrera med den. Den krossar allt. Men, till Flight Simulator behövs det nog ett lite bättre grafikkort än GeForce FX 5200 - satsa som sagt var på ett ATi kort idagsläget då dessa är överlägsna. Lycka till! ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Junior Member
|
![]()
Oj då, många som vill säga sitt
![]() Tack Lukas för ditt förstående! Som Lukas sa försöker jag knappast skryta om denna datorn utan försöker bara vissa min glädje eftersom jag kommer uppgradera från en Intel Pentium Celeron 800MHZ 128Mb Ram 10GB HD 8Mb integrerat grafikkort, detta är en bärbar data. Så man kan lugnt säga att jag e glad över den nya datorn. Som Pson sa så e inte FX5200 det snabbste eller bästa graffikortet men det visste jag inte innan jag beställde datorn. Får väl leva med den, den e väl iaf bättre än mitt för nuvarande graffikort på otroliga 8Mb ![]() Men GeForce FX korten stödjer allihop DX9. http://www.nvidia.com/page/fx_5200.html Men mitt nästa graffikkort kommer med stor säkerhet vara ett av ATI Radeons kort, eftersom de verkar helt klar bäst! Dock så är det också så att AMD Athlon XP3000 är en av de bästa proccesorena på marknaden och som Lukas säger så motsvara den en Pentium 4 på dryga 2,8 GHZ även om den bara ligger på 2,167 GHZ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Senior Member
|
![]()
Tog en liten tur med DHLs B757 - 200
M.V.H Nicke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Senior Member
|
![]()
Drar väl till med en bild jag också!
I väntan på att en Boeing 737 air france skall landa så att vi kan taxa ut på banan och lyfta! ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]() Citat:
Mvh Mohammad Mafiha i Gävle, Sätra Pressansvarig för UBOPGE och RTS |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Medlem
|
![]()
Det smälter in bland granarna antar jag...?
![]() Mvh: Kvarne -------------------- 6666 *Sthlms Sexigaste buss*(Scania CR112 CLAA) SL H10 |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Senior Member
|
![]()
Jo landnings hjulen fanns där men de "smallt" in med granarna precis som kvarne skrev.
En helikopter för en gångs skull! ![]() ![]() /Johan |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() [8D] //Peter |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
FS2004 och addon FSMetar (bilder) | Rojje | Off-topic | 11 | 2005-02-22 15:09 |
Lite nya bilder från L-S | Balder | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2005-02-19 19:20 |
Lite blandade bilder med nya kameran... | Olaf Lindström | Off-topic | 1 | 2005-01-29 19:21 |
Funderingar kring ruttbygge och lite bilder | Daniel R | Landskapsdesign - Trainz | 5 | 2003-07-26 09:58 |
Lite Bilder på X1! | Dson | Off-topic | 1 | 2003-04-23 20:47 |