|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2003-12-22, 09:32 | #1 |
Medlem
|
Passagerarvy
Hej!
Jag undrar om någon vet vilka filer man ska kopiera från ett till ett annat tåg för att kunna se från passagerar vyn. Obs! Jag vet inte om jag skrev detta i rätt avdelning av forumet. |
|
2003-12-22, 12:08 | #2 |
Medlem
|
Ett enkelt sätt att använda passagerar vyn är t.ex. att lägga till nedanstående rader till en *.wag (*.eng) fil. Sedan är det bara och justera in positionen och sätta dit namnen på s och sms filerna.
Inside ( PassengerCabinFile ( namn.s ) PassengerCabinHeadPos ( 0.10 2.55 1.2 ) RotationLimit ( 100 360 0 ) StartDirection ( 0 0 0 ) Sound ( "namn.sms" ) ) |
2003-12-22, 12:43 | #3 |
Medlem
|
Citat:
|
2003-12-22, 14:34 | #4 |
Medlem
|
Hejsan.
Jag vet inte riktigt hur jag skall förklara detta på ett kortfattat och enkelt sätt, men ett alternativ är att ladda hem Pass80 vagnen från min hemsida (klicka på min lok-ikon och sedan klicka på "Train-Sim Pictures" knappen) och efter det öppna wag-filen "b7redstr_80.wag" i notepad och skrolla ner tills du hittar raderna jag la till ovan. Om du inte vill ladda hem vagnen så se mitt exempel i en wag-fil på nedanstående bild. Kanske det kan ge en överblick hur det kan se ut. |
2003-12-22, 15:42 | #5 |
Medlem
|
Citat:
|
2003-12-22, 16:14 | #6 |
Medlem
|
Ja, dvs du kopierar textavsnittet och klistrar in det i en wag-fil som saknar passagerarvy. Tänk på att vagnens fönster bör vara transparenta.
Du måste även ändra namnet på s-filen (b7redstr_80.s) till det namnet på den s-fil som vagnen tillhör. Likadant är det med sms-filen (ljudfil) som du vill använda dig av i passagerarvyn, t.ex. ( "acelapas.sms" ). Om du inte har en Sound katalog i vagnens katalog så kan man använda en annan vagns ljud genom att "länka" till den, t.ex. ( "..\\..\\ACELA\\sound\\acelapas.sms" ) - då används ljudet från ACELA'ns katalog Möjligtvis så måste även positionen (PassengerCabinHeadPos ( 0.10 2.55 1.2 )) ändras beroende på vad det är för en vagn eller var man vill befinna sig i vagnen (det är en annan historia). Edit: Tänk också på hur "vagn-kombinationen" är satt i con-filen. Det brukar vara den första vagnen (eller lok (t.ex. Mg)) med passagerarvy som man hamnar i. Ps. Jag använder "AmBm_innen.sms" ljudet i passagerarvyn då det är mer realistiskt (AmBm ljudet kan hämtas från The-train.de). |
2004-01-03, 22:41 | #7 |
Medlem
|
Vilka filer ska man kopiera när man kopierar en cab till en annat tåg?
|