![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Hej jag undrar om man skall rita modellerna i full skala när man konstruear nya modeller? det fanns buffertar att ladda hem men de låg på en höjd av 890 mm det borde egentligen vara 1040 mm enligt ritningar som jag har.[8]
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
STW-member
|
![]()
man modellerar allt i skala 1:1 självklart
bufferthöjder varierar lite, så din ritning behöver inte ha fel (jag föresätter du har en bra kopia och inte ritning från typ GreenCargos sida för de är mycket grova), kanske är det normala på det du nu bygger? svårt o säga utan att veta vad du bygger ![]() Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2004
|
![]()
Tack för svaret Tomas. Jag håller på med en täckt godsvagn Litt Grh ritningen kommer från en bok som SJ har gett ut och måtten står utskrivna, så det är väl rätt då. [8)]
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Storlek på ordermeny | MatsH | Trainz - Allmänt om Trainz | 3 | 2004-12-21 12:17 |
Storlek på text i IE | Jonsson | Off-topic | 3 | 2004-05-25 15:38 |
Hur *** får ja in modellen i MSTS??? | prymikom | 3D-design/Ommålningar - MSTS / Open Rails | 3 | 2002-12-28 15:59 |
Storlek | powerwin87 | Landskapsdesign - Trainz | 6 | 2002-05-16 22:49 |