![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#16 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bexkman.
Din mail eller maila mig så skickar jag över den som BMP istället för JPG. bengtljunggren@telia.com Var tvungen att ändra för att kunna lägga upp bilden här. Om du vill ha foto att jobba med, så kan jag skicka över den också. Som BMP ligger den på ungefär 800 kb. Just nu ligger internet nere här hemma, så jag skickar över det så fort det är igång igen. Har fått logga upp mig via gummans jobb just nu. Edit. Är det någon som kan diktera ihop ett bra brev som man kan maila över till AURAN. Så att dom kan plocka bort dessa vagnar. Så lägger jag ut dom andra när dom har blivit rentvättade. Min engelska är inte den bästa och skulle jag göra ett försök, så är det nog större risk att det kommer upp både två och tre stycken varianter för nedladdning än att de kommer bort. För dom skulle säkert inte alls begripa vad jag skriver. Om nu någon kan ordna detta, så maila mig. Så skickar jag det vidare till AURAN så att vagnarna kommer bort. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]()
Internet är igång igen.
Behöver bara mailadress, så kommer orginalen. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Junior Member
Reg.datum: Feb 2004
|
![]() Citat:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
STW-member
|
![]() Citat:
Bara för att det förekommer mord, misshandel, våldtäkter och andra vidrigheter utanför mitt fönster betyder det inte att jag måste acceptera det. Mitt förslag är att du löser en enkel biljett till Mars i stället. ![]() Janne Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Senior Member
|
![]()
lol lodis_ankan90 det e ditt första brev och det var inge vettigt heller... SUCK![|)]
/Alex |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
|
![]()
Jaha.
Nu har dom legat ute ungefär en vecka hos Auran. Intresset var inte specielt stort, för att hjälpa mig att skriva ihop ett förstårligt mail till Auran om varför dessa vagnar borde dras tillbaka. Så som att det försvårar erat arbete med olika bolag m.m. Nu har det i och för sig varit påsk och lov lite runt om i landet, så tid kanske inte har funnits för denna hjälp. Gör ett nytt försök för att se om intresset finns att hjälpa till att få bort dom igen. Så skriv ett förståligt mail och maila det till mig, så skickar jag det vidare till Auran. Skriver jag själv, så kommer dom fatta noll av min engelska och ingenting kommer att hända. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
Bengan,
jag har märkt att Du tagit illa vid Dig av alla inlägg här. Jag förstår att Du skaffat Dina texturer från vagnar som uppenbarligen finns i verkligheten. Grafitti är en del av samhället idag, det är några unga människors sätt att protestera mot tristessen. Vi som bygger järnvägar i Trainz försöker avbilda verkligheten som den är, har varit, eller kommer att bli. Bengan, DU HAR FULL RÄTT ATT AVBILDA OCH PUBLICERA DET DU VILL (så länge det inte strider mot lagen)! Om vissa personer lägger etiska eller moraliska aspekter på detta, så är det upp till dom att låta bli att ladda ned "detta otyg". Rullande materiel med grafitti är vanliga, MÄRKLIN har t.o.m. givit ut sådant. Det är en del av vår tid! Dina vagnar passar underbart på en avställningsbangård, där klottrare har fritt fram på kvällar och helger. Fortsätt, och låt Dig inte hejdas av kritiken! LAn |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Admin & STW-member
|
![]()
Självklart från vem som helst skapa vad som helst - men materialet kommer inte att finnas nåbart från e-buzz.
Vidare kan inlägg med klotter komma att tas bort, som gjorts tidigare. Jag har, förhoppningsvis tydligt nog, talat om varför vi har denna ståndpunkt. ___________________________________ Fredrik Admin Svenska 3D-Tåg Regler |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]()
Nej, nej. Det är lugnt.
Ingen fara här inte. Visserligen har klottret funnits här sedan hippikulturen (slutet av 60-talet) och ägarna av dessa Gbs-vagnar har ju inte direkt ansträngt sig för att ta bort klottret på dom. Har säkert sett likadana ut i tio år. Lagligt och lagligt. Det svänger ju hit och dit. Undrar hur många som är lagliga, när dom sätter sig i en bil. Efter snart 20 år i yrkestrafik, så ser man att dom flesta helt lugna vanliga personerna blir helt tokiga bakom ratten. I jämnförelse med deras beteende, så ser jag klotter som en bagatell för där utsätter man inte andra människor för livsfara. Men nu var ju inte det som det hela handlade om. Klotter är ju ingen höjdare och det ser inte heller trevligt ut. Om dessa vagnar nu kan lura ut någon att klottra lite, med förhoppning att deras taggar ska hamna på en vagn här i Trainz eller MSTS så ska dom bort och om det även skulle försvåra ett visst samarbete med vissa bolag. Vårat gemensamma intresse ät ju ändå tåg och det viktigaste är väl då att låta dom som har ett större samarbeta med olika bolag ska kunna försöka bygga ut detta ännu mer. Tycker i alla fall att denna tråd har fört något gott med sig. Och det är att dom aktiva har vissat klart och tydligt var dom står i förhållande till klotter. Får hoppas att detta leder till ett ännu bättre samarbete med dessa olika bolag. Mail har gått till Auran för att få dessa vagnar borttagna nu i alla fall. Vad dom kommer att göra vet jag inte. Annars är det lugnt. Har inte tagit illa vid mig och hade jag gjort det, så hade jag struntat i att försöka ta bort dom. Ämnet klotter har ju varit uppe tidigare (här i Trainz?, men i alla fall till MSTS) så jag borde ha tänkt både en och två gånger till från början. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Niträknare & STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citat:
Annars är det Gbs phototexture 2 kuid 73394 100308 Gbs phototexture 3 kuid 73394 100307 Gbs phototexture 4 kuid 73394 100312 Gbs phototexture 1 tog jag inte med i mailet då det inte var något klotter på denna. Edit Gbs phototexture 1 som inte var med i mailet har kuid 73394 100309. om dom nu skulle behöva ha kuiderna till alla fyra. Bengan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Niträknare & STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]()
Svar från Auran.
Hi Bengan, Thanks for your email. We do not usually delete items from the Download Station as it can cause errors in any maps requiring those assets. If at all possible can you obsolete these items with your updated reskins. If you are not able to do so, I will discuss this with our web service team. Cheers, Lance Jago Auran Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]()
Nu är dom borta hos Auran.
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
På gång med nytt forum | Fredrik | Off-topic | 22 | 2005-03-26 12:04 |
Några frågor... | Dm3 | Trainz - Allmänt om Trainz | 9 | 2005-01-30 13:06 |
Några bilder | Deskgrunt | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2005-01-20 23:30 |
Några bilder från igår och idag. | bombardier (avregistrerad) | Off-topic | 5 | 2004-05-31 21:49 |
Några filmer med ljud! | Mson | Off-topic | 2 | 2004-02-12 14:50 |