![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Hej!
Hur ska man göra en bra spårväg i TRS2004, ta t. ex Göteborgs, hur gör jag det i gatorna?, och var hittar jag svenska spårvagnar? M.V.H Tobias år 2004! snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Member
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
En _bra_ spårväg kräver nog lite arbete... men eftersom jag själv bygger på Göteborg så kan jag ju ge lite tips:
Antingen använder du spår som är gjorda för att läggas i gator (har för mig att det finns tjeckiska) eller spår utan slipers (finns lite olika). Du kan också använda vanliga spår (concrete new, eller något sådant) och anpassa höjden (sänka ner dem) så att bara spåren syns ovanpå en gatu-spline som du lagt på samma ställe. Svenska spårvagnar finns inga, vad jag vet. Jag håller på och bygger på göteborgs-vagnar. M25/28/29, M31 och nya M32. Lycka till! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2002
|
![]()
Rojo75!
Det vore fantastiskt kul om du kunde ge oss ett litet smakprov på dina göteborgsvagnar! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Reg.datum: Mar 2003
|
![]()
Jag repaintade några i helgen till Stockholms färger och loggor.
![]() och gamla med Stockholms spårvägars logga SS ![]() Göran. GN |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Member
Reg.datum: Aug 2003
|
![]()
Hinken, just nu har jag inget direkt matnyttigt att visa. Inom en snar framtid (tm) kanske det dock börjar likna något.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
TRS2004 är ett j-vla s-k-i-tprogram!!! Ironi :-) | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2005-01-24 18:21 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 11:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 18:20 |