Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > Microsoft Trainsimulator / Open Rails > MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails

 
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-04-25, 00:09   #12
maed1
Junior Member
 
Reg.datum: Nov 2001
Ort: , , .
Inlägg: 15
Standard

HEJ!!
På grund av familjesituationen, nybliven far till William sedan 7 månader, så blir det inte så mycket tid över till MSTS och pågående projekt CHJ.
Till frågan CHj kommer att ingå i VHJ. Alla som har VHJ kommer att kunna ladda hem de tiles, word och förändrade databasfiler som krävs för att kunna köra på CHJ. Tanken med VHJ är att den skall expandera med fler sträckningar. Eftersom jag försöker att använda i VHJ redan befintliga statiska objekt så blir CHJ tillägget förhållandevis litet. CHJ sträckningen är med avseende på huvudlinjens spårläggning klar mellan Louviselund och Mellanåker.
MEN som med allt som har med att efterlikna verkligheten så behöver jag lite hjälp från de av er på forumet som har jobbat eller som jobbar som lokförare. Min fråga lyder som följer, när en linje får en delvis ny sträckning kommer den gammla sträckningen att vid förgreningspunkten att förses med skyddsväxlar eller kommer den att ansluta direkt ändå?
Anledningen till frågan är att mellan Charlottenlund och Mosseryd blev linjen på 90-talet omlagd vilket resulterade i att man undvek backarna vid Bodafors och den delvis kurviga sträckningen. På nedanstående bilder så syns den östra förgreningen från huvudlinjen ned mot Bodafors. Denna del är försedd med skyddsväxlar, vilket jag tror att det skall vara.



Backarna ned mot Bodafors var tidigare ett problem speciellt vintertid.

Bodafors idag är ett ganska sömnigt samhälle, men bruket är trots det livskraftigt och lokaltrafiken har en tidtabell som anknyter till såväl Ekholmen som Charlottenlund. Tyvätt går det mest X12,or där. Många undrar när Reginorna kommer att ta över.



Nå åter till frågan till lokförarna. I väster finns åter kopplingen till huvudlinjen, denna gång utan skyddsväxlar.

Så du som jobbar som lokförare vad är vanligast vid förgreningar av denna typ skyddsväxlar eller inte? Hoppas att denna info om CHJ visar att projektet fortgår. Jag återkommer snart med ytterligare info om CHJ. På återhörande MAGNUS


maed1 besöker inte forumet just nu   Svara med citat
 


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:13.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009