![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Finns det några TRS2004-lok/motorvagnar med fungerande ATC-panel i förarhytten?
De svenska lok jag har sett har ingen ATC-panel över huvud taget, men jag har dock inte kollat igenom alla. Annars: Finns det stöd i TRS2004 att implementera fungerande ATC-panel? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Det finns inget stöd för ATC som standard i TRS. Däremot är det rent teoretiskt möjligt att skapa med scriptspråket. Det är dock rätt komplicerat, man behöver sannolikt skapa ett signalsystem med hastighetsbegränsningar som ligger som ett lager "ovanpå" det traditionella. Sen behöver man någon typ av kommunikation mellan dessa lager och lådan i hytten. Jag tror det är möjligt men komplext. Att däremot få AI-tågen att agera efter det tror jag inte är möjligt idag. Däremot kan expansionen till TRS öppna nya och enklare möjligheter för sånt här. Det är dock omöjligt att säga idag vad den kommer innehålla.
/Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
STW-member
|
![]()
för att få en ATC panel i hytten får vi vänta till RSP med. Och att du inte hittar någon i nuvarande hytter i TRS är att det inte finns nåra svenska hytter till de lok som har det.
och som signalsystemet och hastigheter fungerar så kan det bli svårt att få till nån vidare ATC panel som ligger i "HUD", men vi får väl se ![]() Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Niträknare & STW-member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Vi är på Auran med krav hela tiden[
![]() Tror inte att dom kommer att göra en ATC panel (eller snarare funktionerna bakom, resten är ju till den som gör hytten) men vi har redan fått dom att "försignalera" några saker i HUD och vi är flera som trycker på om detta. Det stora problemet verkar just nu vara att folk från olika länder bara skriver om hur deras system fungerar utan att tänka på vilka gemensamma byggstenar som finns. Som du kanske sett kan HUD (SP2) ge förhandsbesked om nästa hastighetstavla. Kenny ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Medlem
|
![]() Citat:
Hur gör man för att få fram den informationen och vad krävs i landskapet för att få det att fungerar?? MVH Bengt L. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
![]()
Tack så mycket för svaren! Jag får nöja mig med HUD tills vidare!
Hälsn. TP |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Medlem
|
![]() Citat:
MVH Bengt L. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
TRS2004 är ett j-vla s-k-i-tprogram!!! Ironi :-) | Rojje | Trainz - Allmänt om Trainz | 4 | 2005-01-24 19:21 |
Installation av CDP-filer | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 0 | 2004-01-27 19:38 |
Svensk addonCD till TRS2004 ! | emges | Trainz - Allmänt om Trainz | 27 | 2003-12-15 12:59 |
Lista över fixar i SP1 till TRS2004 | Fredrik | Trainz - Allmänt om Trainz | 1 | 2003-11-20 19:20 |