![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Här står Y1 1344 och vilar sig i Berga, vid banarbetstiden den 21 Maj 2004!
Skyltad med "Ej i trafik", det är en av Ösgötatrafikens Y1 ![]() ![]() Den ska avgå senare vid 13, p.g.a banarbete vid Blomstermåla, då blev det ersättningsbussar. Ni ser också 2 Y2, dom ska till Linköping. ![]() M.V.H Tobias år 2004! ------------------------- *Åskan har slagigt ner datorn hos mig, så jag måste byta moderkort[V]* ------------------------- snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Nån som vill skriva en kommentar?
men jag vill inte ha en massa dumma kommentarer som, ful, du borde köpa bättre kamera etc. ![]() ![]() ![]() M.V.H Tobias år 2004! ------------------------- *Åskan har slagigt ner datorn hos mig, så jag måste byta moderkort[V]* ------------------------- snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Nov 2001
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
Jag vet, jag glömde dra ner ljusstyrkan när jag skulle ta bilden.
![]() ![]() M.V.H Tobias år 2004! ------------------------- *Åskan har slagigt ner datorn hos mig, så jag måste byta moderkort[V]* ------------------------- snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Dra ner ljusstyrkan, vad är detta för inställning på kameran?
/Viktor Vice VD på CT Inc http://w1.500.telia.com/~u50025334/ ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Månadens bild - Aug 2005
|
![]()
På min (nya) kamera så kan jag göra så att bilden blir nästan helt svart (mörkt) och nästan helt vitt (ljust) jag skulle ha dragit ner till mellan!
![]() M.V.H Tobias år 2004! ------------------------- *Åskan har slagigt ner datorn hos mig, så jag måste byta moderkort[V]* ------------------------- snart blir min tågsida klar, adress kommer senare |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
|
![]()
Jag tycker du skulle köpt en annan kamera.
![]() ![]() ![]() Med vänliga hälsningar Pson ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citat:
Rajtan tajtan på eder alla! -------------------------- www.riitta.com -Ditt rajtan tajtan ställe i datorn. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
Bilden är som sagt väldigt ljus, men även i verkligheten kan man ju bli näst intill bländad av solen och inte se färger ordentligt eller så dansar "vita prickar" för ögonen. Jag tycker det är trevligt att se bilder från den "icke perfekta verkligheten". Ibland känns det som om fotografer jagar ett perfekt motiv som sällans finns på riktigt.
Konstigt förresten att Leonard inte skrivit någonting i en tråd som har Y1 i rubriken... ![]() // Daniel |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
Är det bara jag som tycker att bilden är riktigt bra?! Om man frånser allt vad exponering och bildkvalitet heter, förstås. Bilden har verkligen fångat känslan av avresan och personerna på bilden som precis ska åka iväg. Bildutsnittet känns helt enkelt "lagom" och fototillfället likaså. Om detta beror på talang eller bara ren tur har jag ingen aning om.
![]() Möjligen skulle bilden ha blivit bättre om bilden var tagen närmare människorna, somd et är nu känns tåget dominant. ____________________ ![]() / Lukas Nilson www.s-klass.cjb.net |
![]() |
![]() |
#11 | |
Senior Member
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
![]() Mvh Mikael R / http://ringmarck.fateback.com ![]() |
|
![]() |
![]() |