|
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
2004-07-09, 22:10 | #1 |
Medlem
|
kontaktlednings bugg
jag stötte på dena bugg när jag höll på och bygga lite på min bana . Och om nån vet hur man fixar den inte blir så.
Stolpe [u]1</u> är den som man bara drar ut efter banan och det e den som buggar sig med att bli jätte smal . Stolpe [u]2</u> e den som man sätter ut och drar en separat kontaktledning. MvH Powerwin87 |
|
2004-07-09, 22:31 | #2 |
Lokförare
|
Jag tror det ska vara så!
Är det inte så att stolpe 1 är en "spline" och stolpe 2 är en "snap to track"?...jag har nämligen likandant hos mig!... Mvh//Christoffer...oxå lokförare! |
2004-07-09, 23:05 | #3 |
Medlem
|
ja stolpe 1 e spline men när man börjar dra så är den lika som 2an men så fort man ska lägga den i en kurva så blir alla stolpar smala.
|
2004-07-10, 02:01 | #4 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
Tyvärr är det flera splines-objekt som blir så konstigt smala om dom inte dras ut i TRS2004, i UTC var det inte så. I t.ex kurvor med kontaktledningar (märks bäst med kontaktledningar för två spår eller fler) så bildas en glipa mellan kontaktledningstrådarna. "Smalheten" och glipan finns i andra av Aurans egna splines. Vet inte om det är ett resultat av den nya Jet-maskinen (vild spekulation [:I] ) eller något annat. Vi får väl hoppas att Auran gör något åt det. Roger |
2004-07-12, 09:50 | #5 |
Medlem
Reg.datum: Apr 2004
|
Jag har också haft problem med glipa mellan kontaktledningstråden och utliggaren. Den försvinner om man går under Advanced och använder verktyget Spline height. Om man sätter värdet till samma som spåret ligger på, så försvinner glipan.
(Man tycker förstås att spåret och kontaktledningen ändå borde hamnat på samma höjd, men det verkar bli en diff mellan dem när man drar ut kontaktledningen.) MVH /Tobias |
|
|
Liknande ämnen | ||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Anslutningen till VHJ....Bugg. | Pursche | Virtuella Tågbolag | 9 | 2004-05-07 23:54 |
Växel bugg! | holol | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-02-27 21:29 |
Bugg i Windows förstör Gmaxsparningar!?! | LokKalle | 3D-design - Trainz | 5 | 2003-08-11 00:01 |
En rolig bugg! | Cj | Off-topic | 17 | 2002-09-20 17:01 |