Svenska 3D-Tåg - Forum  
 

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > Landskapsdesign - Trainz

Svara
 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-23, 23:21   #1
RobinG
Medlem
 
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 7
Standard

Slutpunkten blir förmodligen Munkedal. I verkligheten går tågen från Sävenäs godsbangård utanför Göteborg via Uddevalla till Munkedal. Från Munkedal går de vidare som VUT till Lysekil.
Lysekilsbanan är en riktig utmaning att köra. Sth är 40 km/h. Längs den kurviga banan finns enligt uppgift Sveriges brantaste järnvägsbacke (Buabacken). Just nu trafikeras banan med två dubbelturer per dag. Ofta är det Rm-lok som drar tågen. I Lysekils hamn har Green Cargo en Z70 för växling.
Lysekilsbanan ansluter till Bohusbanan i Smedberg tpl. Smedberg är inte ens en station längre utan tillhör den ovanliga kategorin "bangårdsområde" hos Järnvägsstyrelsen.
Jodå, det finns en del godbitar kring Munkedal. Smalspåret vore kul att göra.

Testade med "Streetlever" i hamnen. Det blev perfekt!

Egentligen skulle den här tråden hamna i Landskapsdesign, men råkade posta den i 3D-design istället...

Lovar att posta några nya bilder snart.

/ Robin
RobinG besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Svara


Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp



Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:02.


Powered by vBulletin® Version 3.7.5
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
© Svenska 3D-Tåg 2001-2009