![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
|
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: May 2004
Ort: , , Sweden.
Inlägg: 7
|
![]()
Slutpunkten blir förmodligen Munkedal. I verkligheten går tågen från Sävenäs godsbangård utanför Göteborg via Uddevalla till Munkedal. Från Munkedal går de vidare som VUT till Lysekil.
Lysekilsbanan är en riktig utmaning att köra. Sth är 40 km/h. Längs den kurviga banan finns enligt uppgift Sveriges brantaste järnvägsbacke (Buabacken). Just nu trafikeras banan med två dubbelturer per dag. Ofta är det Rm-lok som drar tågen. I Lysekils hamn har Green Cargo en Z70 för växling. Lysekilsbanan ansluter till Bohusbanan i Smedberg tpl. Smedberg är inte ens en station längre utan tillhör den ovanliga kategorin "bangårdsområde" hos Järnvägsstyrelsen. Jodå, det finns en del godbitar kring Munkedal. Smalspåret vore kul att göra. Testade med "Streetlever" i hamnen. Det blev perfekt! Egentligen skulle den här tråden hamna i Landskapsdesign, men råkade posta den i 3D-design istället... Lovar att posta några nya bilder snart. / Robin |
![]() |
![]() |