Svenska 3D-Tåg - Forum  

Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan.

Gå tillbaka   Svenska 3D-Tåg - Forum > N3V Trainz > 3D-design - Trainz

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2004-07-15, 18:55   #1
holol
Senior Member

Reg.datum: Nov 2003
Skicka ett meddelande via MSN till holol
Standard Fototexturer

Jag undrar hur ni gör för att få in foto texturer och annat på era ommålningar[][8][:I]
holol besöker inte forumet just nu  
Svara med citat
Gammal 2004-07-16, 12:18   #2
Bengan
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem

Reg.datum: Aug 2001
Standard

Är ju ingen expert på detta.
När jag har hållit på med paintshed. Så har jag kollat upp hur många pixel som sidan på vagnen har haft. Här nedan på Gbs:en. Har då mätt från takkanten och hela sidan. Om jag minns rätt 512 x 108.

Edit: Sen har jag klipp till fotot i samma storlek (fortsättning på och)

Och sen sparat det som Bmp under logos i paintshed. Sen har det bara varit att lägga ut bilden rätt över sidan. Gjort likadant med gavlarna och taket. Sen får man finputsa lite i mainen.

Lägga in foton på andra grejer har jag bara provat lite grann. Då har det varit lite jobbigare. Ser ibland många gånger värre ut än bilden ovan. Svårt ibland att se vad som är vad och när man sen har tittat hur det ser ut i Trainz, så har det sett för jävligt ut. Men har inte direkt lagt ner någon större tid när jag har hållit på. Med lite tålamod (som jag saknar) och lite petighet. Så ska det nog gå.

Men det skulle faktiskt vara kul att få lite tips av er andra som har lite mer vana. Hur man på ett enkelt sätt skulle kunna gå till väga.

Själv brukar jag använda något som heter FotoCanvas 3.0 som jag har fått med ACDSee. Om någon har nått tips om bättre program att användas till detta. Så tages det emot tacksamt.

Bengan

Bengan besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Gammal 2004-07-24, 17:17   #3
LLJ
STW-member

Reg.datum: Nov 2002
Standard

Hej.

Paint Shop Pro aer bra, kostar lite, men aer vael vaert pengarna.
Kan i princip allt som Adobe Photoshop kan, men till en braakdel av priset.

/Lars i New York

LLJ besöker inte forumet just nu   Svara med citat
Svara

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av
Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:31.