![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#25 |
STW-member
|
![]()
jag använder endast texturer med alpha, så varje segment består bara av 8 planes (fyra på utsidan, 4 på insidan) = 16 polys. Ser mycket bättre ut än att göra det i 3d om man inte tar till otroligt med polys. Dock kan man få mindre alpha sorteringsproblem, men de är så små så de kan man lätt leva med. Dock krävs det mycket tricks för att få ner alpha sorteringsproblemet så mycket som möjligt.
Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
något för er att dräggla över 2 | Tomas | 3D-design - Trainz | 30 | 2004-12-21 20:29 |
Lite kartor över Pierres rutter behövs! | DJ Clinton | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-11-16 23:04 |
Något till er som gillar RE | Robban | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-06-28 19:22 |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 20:30 |