![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#31 | |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() Citat:
Men eftersom skogen numera är bebodd av "kabelbrännare" har jag ingen större lust att springa där (inte obeväpnad iaf.) Robban |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Jan 2002
|
![]()
Det finns många sugtransformatorer, ungefär var 5:e kilometer men på vissa ställen i bl.a Stockholm är det tätare mellan dom.
Där en sugtransformator finns, eller i dess närhet, sätts stoppförbudstavlor upp, vilket innebär förbud för fordon med uppfälld strömavtagare att stanna i zonen mellan två sådana tavlor. ![]() ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Hjälpsamfotograf & Hedersmedlem
|
![]()
Har varit runt och kollat lite här och där. Bland annat där Robban tippsade om. Men där var det avspärrat med blåvita band från någon konstig myndighet. Tog mig då runt till andra sidan av spårområdet, men såg ingenting som påminner om bilderna ovan och via bilder på länken. Däremot någonting med några mindre vita lådor som eventuellt skulle kunna vara någonting åt det hållet. Kan kanske vara någon ny typ av sugtransformator med tanke på att tekniken säkert har gått framåt och minskat ner dom. Dessvärre så glömde jag kameran, när jag åkte iväg och kollade. Kan detta tro vara en nyare variant, kanske lite svårt att svara på den beskrivningen utan att ha en bild på den.
Men om nu någon ändå skulle klara av det, så såg jag någonting likvärdigt nere vid lundaindustri och som jag troligen kan komma mycket närmare inpå. Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Månadens bild - Mars 2005
Reg.datum: Feb 2002
|
![]()
Hej Tomas!
Kan detta vara till någon hjälp? Om du är intresserad så har jag fler och bättre bilder. Maila mig i så fall så kan jag skicka över dom. Skriv gärna vilken upplösning du vill ha dom i också. mvh .... Mats ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
STW-member
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hedersmedlem
|
![]() Snyggt, riktigt snyggt! ![]() En "dum" fråga, hur fixar du så att det blir så låga polys? Leker med texturen eller liknande? Undrar lilla jag med noll koll på Gmax och dylikt. ![]() Roger |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
STW-member
|
![]()
jag använder endast texturer med alpha, så varje segment består bara av 8 planes (fyra på utsidan, 4 på insidan) = 16 polys. Ser mycket bättre ut än att göra det i 3d om man inte tar till otroligt med polys. Dock kan man få mindre alpha sorteringsproblem, men de är så små så de kan man lätt leva med. Dock krävs det mycket tricks för att få ner alpha sorteringsproblemet så mycket som möjligt.
Tomas ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#41 |
Senior Member
|
![]()
Hej Tomas.
Du är otroligt duktig, man bara tappar hakan. Kul att det finns eldskälar till att jobba så hårt med grejor till Trains. Tyvärr har jag inte hunnit hålla på så mycket men följer i varje fall forumet dagligen. Kommer ni på RapidHO´s marknad i februari och visar upp några nyheter denna gång också. /Robert ![]() Strängnäs Modelltågförening, RapidHO. Bli medlem... www.rapidho.has.it eller(http://w1.152.telia.com/~u15207575/) |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Veteran
Reg.datum: Nov 2001
|
![]()
"och fråga INTE när den släpps"
Tomas, har suttit och dräglat sen 21 september. När detta superba luftledningssystem kommer, måste jag nog vidta omfattande dräneringsarbeten kring linjen, dräglande har en underminerande effekt på banunderbyggnaden! LAn |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]()
Den bilden Rojje har lagt in påminner om dom vita lådorna som jag har sett. Om det nu är en nyare variant av sugtransformator. Ska försöka smita hemifrån ett tag imorgon och ta några bilder på den.
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Hedersmedlem
|
![]() Citat:
![]() Roger |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
|
![]()
Är det möjligen mellan station och järnvägsövergången. Ungefär där det gamla ångloket stod uppställt en gång i tiden för ca: 10-15 år sedan. Har stannat där hela veckan vid hållplatsen Sundbybergs torg med bussen. Har då tyck mig skymta någonting där bakom alla träden. Men tänkt mig att det har varit för nära stationen och järnvägsövergången p.g.a. att det då ska vara stoppförbud där.
Bengan |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
något för er att dräggla över 2 | Tomas | 3D-design - Trainz | 30 | 2004-12-21 20:29 |
Lite kartor över Pierres rutter behövs! | DJ Clinton | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 4 | 2004-11-16 23:04 |
Något till er som gillar RE | Robban | Landskapsdesign - MSTS / Open Rails | 1 | 2004-06-28 19:22 |
Någon som vill ta över??? | Bengan | Landskapsdesign - Trainz | 10 | 2004-03-09 20:30 |