![]() |
Om det här är ditt första besök, se till att gå till vår FAQ (finns även länk till FAQ i navigeringsmenyn ovan). Du kan behöva att registrera dig innan du kan posta (finns även en länk till registrering i navigeringsmenyn ovan). För att titta på inlägg, välj det forum som du vill besöka från de som är listade nedan. |
|
![]() |
|
Ämnesverktyg | Visningsalternativ |
![]() |
#1 |
Medlem
Reg.datum: Feb 2003
|
![]()
Typ Litt. B, A, N, S, J, E etc. Fast då behövs ritningar (och massa vilja[xx(]) för att det ska bli nått.
Hittade en fin ritning av Litt B som beskriver mått o.s.v men inte tendern. Har någon ritningar av en B tender och ev. av B lok?[8] Andra ritningar är också välkomna. /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Sep 2001
|
![]()
Ritningar har jag tyvärr inte, men har ganska gott om bilder på dessa skönheter, om du behöver...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Jonatan: Kontakta mig via mail, så skickar jag div. ångloksritningar
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
|
![]()
Tackar. Vad är max bredd på loken? 2 meter? 2.5
Jag började på en B maskin och den ser ut såhär. ![]() /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Hedersmedlem
|
![]()
Härligt, håller alla tillgängliga tummar för att det går bra! Det här är svårt efterlängtade fordonstyper, vad gäller mig iallafall... [
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
|
![]()
Tack för det, Mazz. Jag skulle uppskatta om jag fick titta på några av dina bilder, speciellt detaljer som på lokboggin och sånna detaljer som en sidoritning inte visar.
Har kommit lite längre nu. ![]() ![]() /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Hedersmedlem
Reg.datum: Aug 2001
|
![]()
WOW! Det ser förbaskat bra ut....
Riktiga svenska ånglok, är verligen nått man längtat efter. Lycka till! ![]() http://pirpen.cjb.net/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Medlem
|
![]()
Tack Pierre, jag behöver nog allt stöd jag kan få.
Här är hon igen, nu med strålkastare och "rörelsen" på plats. Stängerna behöver jag många detaljfoton på eftersom en bild räcker inte. ![]() /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Reg.datum: Jul 2002
|
![]()
Åhå! Smaskens!
ska se om jag kan fixa fram lite bilder....[ ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem
|
![]()
Tack men Mazz har redan försett mej med alla (om inte mer) bilder jag behöver.
![]() /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Reg.datum: Aug 2002
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Veteran
Reg.datum: Aug 2001
|
![]() ![]() Ja håller tummarna, de ser bra ut, så långt. Har du de lilla tankloket färdigt för nån liten test[ ![]() Vart tog bilden vägen på de loket? Hawk ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
|
![]()
Charlotte? Jag hon ska till o få kopplingar och hyttinredning men du kan ju få testköra 'na.
/Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hedersmedlem
|
![]()
Fick just ta del av ett nytt screenshoot på detta underbara lok...
![]() ![]() ![]() ![]() Jonatan, för mig är nog det här det roligaste som hänt på länge... ![]() ![]() Även utrikes så finns det ett stort intresse, kolla här: http://www.train-sim.com/dcforum/DCForumID5/8369.html Ånga på, Jonatan! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
|
![]() ![]() 7282 polys. /Jonatan ![]() Ångloksdåren |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Ämne | Startat av | Forum | Svar | Senaste inlägg |
Svenska ånglok | G-Klav | Off-topic | 4 | 2004-04-08 17:30 |
Små trevliga ånglok | Mazz | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 7 | 2002-12-21 19:05 |
Ovanliga ånglok | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 0 | 2002-12-20 16:22 |
SVENSKA ånglok till msts? | Srj28 | MS Trainsimulator - Allmänt om MS Trainsimulator / Open Rails | 12 | 2002-12-10 18:37 |